شناسه خبر:63553
1401/9/19 09:26:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب شهرستان همدان گفت: به‌منظور مدیریت برداشت از آب‌های زیرزمینی، از ابتدای اجرای طرح هوشمندسازی چاه‌های آب (سال 90) تاکنون حدود یک‌هزار دستگاه انواع کنتور هوشمند روی چاه‌های این شهرستان نصب شده است.

رضا شکوهی روز پنجشنبه در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان افزود: به‌منظور جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 57 دستگاه روی چاه‌های آب شهرستان نصب شده است و این تعداد تا پایان سال به 117 دستگاه افزایش می‌یابد. وی با اشاره به اینکه 100 حلقه چاه غیر مجاز امسال در این شهرستان پلمپ شده است، اظهار کرد: براساس نوع مصارف چاه‌های مجاز، حدود 80 درصد از کنتورهای نصب‌شده در شهرستان همدان مربوط به بخش کشاورزی است.
شکوهی عنوان کرد: با اجرای طرح تعادل‌بخشی از سال 1393 تاکنون حدود 808 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده که از 24 میلیون و 600 هزار متر مکعب برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است.
وی بیان کرد: 39 حلقه چاه غیر مجاز نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان همدان مسدود و 900 هزار متر مکعب برداشت از آب‌های زیرزمینی جلوگیری شده است.
مدیر امور آب شهرستان همدان  گفت: شبکه آب‌رسانی شهر همدان هم‌اینک از محل طرح آبرسانی بلند مدت به همدان، چاه‌های منطقه خالق‌وردی، چاه‌های شرکت آب و فاضلاب، چاه‌های کشاورزی روستاهای (دهپیاز، امزاجرد، بهرام‌آباد، یکن‌آباد و شهر جورقان)، رودخانه عباس‌آباد، رودخانه دره‌مرادبیگ و محدود از سد اکباتان تغذیه می‌شود.

شناسه خبر 63553