شناسه خبر:63825
1401/9/26 08:54:20

سپهرغرب، گروه خبر: بیش از 20 مورد احداث بنا، سوله، دیوارکشی، فنس و محوطه‌سازی در اراضی مرغوب زراعی و باغات روستای توچغاز، مزرعه دماوندی و مزرعه گل‌نشان از بخش مرکزی شهرستان ملایر در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، تبصره دو ماده 10 قلع‌وقمع شدند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان ملایر، بیش از 50 هزار متر مربع اراضی کشاورزی که مالکان آن‌ها بدون گرفتن مجوز از سازمان جهاد کشاورزی اقدام به ساخت‌وساز غیر مجاز کرده بودند، قلع‌وقمع شدند.
مساحت کل زمین‌ها پنج هکتار به ارزش تقریبی 100 میلیارد ریال بوده که با دستور مقام قضائی و با همکاری عوامل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان، نیروی انتظامی، شهرداری و اداره راه شهرستان ملایر به حالت اولیه بازگردانی شدند.
هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌وساز با هر متراژ در اراضی کشاورزی، منوط به کسب مجوز از جهاد کشاورزی بوده و درصورت ساخت‌وساز غیر مجاز، به موجب قانون حفظ کاربری اراضی، بناهای غیر مجاز تخریب و از یک تا سه برابر بهای ملک جزای نقدی و درصورت تکرار جرم تا 6 ماه حبس برای فرد خاطی، مجازات درنظر گرفته خواهد شد.

شناسه خبر 63825