شناسه خبر:64392
1401/10/10 09:11:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: با مشارکت شهرداری، جمعیت هلال احمر و اداره منابع طبیعی، پویش بذر کاری در سطح 15 هکتار از اراضی پارک جنگلی میرزاکوچک‌خان(بام ملایر) صورت پذیرفت.

جواد زنگنه در این‌باره افزود: این پویش با مشارکت و حضور مسئولان، کارشناسان و کارکنان ادارات منابع طبیعی، شهرداری و جمعیت هلال احمر ملایر و در مساحتی افزون بر 15 هکتار از اراضی پارک جنگلی میرزا کوچک خان (بام ملایر) و با کاشت گونه‌های ارژن و بادامک انجام شد.
وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این طرح در این منطقه، فرهنگ‌سازی برای توسعه و حفاظت از عرصه‌های منابع ‌طبیعی، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از روان‌آب‌های حاصل از بارندگی بلند و کوتاه مدت منطقه، افزایش پوشش گیاهی و تولید بذر برای سال‌های آینده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه این نوع بذرها در برابر کم آبی و سرما مقاومت کرده و رشد می‌کنند، تصریح کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی نیازمند مشارکت همگانی است.
زنگنه با اشاره به اینکه تحقق شعار "همه با هم جهاد، برای حفظ و احیای منابع طبیعی"، از جمع آوری دپوی چوب غیرمجاز در سطح شهرستان ملایر خبر داد و گفت: در راستای اجرای مصوبات کارگروه تنظیم بازار و پیشگیری از سرقت چوب، گشت مشترک و کنترل و بازدید از مراکز دپو چوب غیرمجاز و با مشارکت جهاد کشاورزی، شهرداری، اماکن، اتاق اصناف، اتحادیه درودگران و اداره منابع طبیعی ملایر انجام و در این گشت مشترک یکی از مراکز دپوی غیرمجاز چوب در شهر سامن جمع آوری شد.

شناسه خبر 64392