شناسه خبر:64527
1401/10/12 10:23:57

سپهرغرب، گروه سیاسی: رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش دو برابری دانشجویان خارجی از قریب به 120 ملیت تا سه سال آینده خبر داد.

هاشم داداش‌پور اظهار کرد: دانشگاه‌ها برای ماندگاری دانشجویان بین‌الملل و شتاب برای بین‌المللی شدن در منطقه و جهان باید تعاملات و تبادلات علمی خود را افزایش دهند. جایگاه علمی برخی از دانشگاه‌های کشور در سطح جهانی و بر اساس ارزیابی‌های موسسات معتبر دنیا در رتبه‌های خیلی خوبی قرار دارد و ظرفیت جذب دانشجو و موقعیت بین‌المللی شدن را دارند؛ نیاز است در این حوزه بازتعریفی صورت داده و تعاملات خود را حداکثری کنند و تنوع جذب دانشجویان از کشورهای مختلف جهان را در اولویت قرار دهند.
داداش پور در ادامه سالن ورزش تیراندازی دانشگاه مازندران را افتتاح کرد و در حاشیه این افتتاحیه از رشته تیراندازی بعنوان ورزش مورد تاکید پیامبر اسلام "ص" خواند و افزود: تیراندازی از رشته‌های مورد علاقه دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر است و با توجه به دقت و ظرافت این رشته ورزشی، دختران اقبال بیشتری دارند و در مسابقات ملی و بین‌المللی همواره صاحب عناوین قهرمانی هستند.
معاون دانشجویی وزیر علوم گسترش این رشته ورزشی در سایر دانشگاه‌های کشور را نشانگر علاقمندی دانشجویان به تیراندازی دانست و از روسای دانشگاه‌ها خواست اهتمام افزون تری نسبت به توسعه ورزش تیراندازی داشته باشند.
وی افزود: سازمان امور دانشجویان از ورزش‌هایی که مورد استقبال دانشجویان باشد حمایت لازم را مبذول خواهد کرد و در طی یکسال اخیر کمک‌های مالی خوبی از اتاق‌های تندرستی، سالنهای بدنسازی، زمین‌های چمن مصنوعی و طبیعی فوتبال و پیست دوچرخه سواری بعمل آورده است. داداش‌پور ادامه داد: به‌دلیل پیشگیری از آسیب‌های جسمی، حرکتی در میان دختران، فضاهای ورزشی چند منظوره در خوابگاه‌ها از اولویت‌های سازمان محسوب می‌شود و دانشگاه‌ها در این عرصه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

شناسه خبر 64527