شناسه خبر:64735
1401/10/18 09:24:10

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم خود با رویکرد جدیدی نسبت به آموزش عالی مطابق با خواست مردم حرکت می‌کند.

ابوالفضل یدالهی‌اصلان در نشست و هم‌اندیشی با کارکنان این واحد دانشگاهی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه غیر دولتی و عام‌المنفعه است، افزود: ما درصدد هستیم بتوانیم زیرساخت‌های لازم فناوری را برای توسعه پایدار ایجاد کنیم، چراکه این دانشگاه، دانشگاهی از مردم و برای مردم است.
یدالهی‌اصلان با اشاره به جشن چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه، ابراز کرد: امسال 40 سالگی دانشگاه آزاد را در 31 اردیبهشت‌ماه جشن گرفتیم و بیشتر بر علم پایه، فناور و دانش‌بنیان برنامه‌ریزی‌شده بود که این جشن با شرکت یک‌هزار شرکت دانش‌بنیان، یک‌هزار استارت‌آپ و مجموعه عظیمی از ایده‌پردازان و فناوران برگزار شد.
دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: صعود 11 پله‌ای دانشگاه آزاد استان همدان در تفاهم‌نامه عملکردی نشانگر عملکرد خوب و شایسته همکاران دانشگاه آزاد اسلامی است.
یدالهی‌اصلان بیان کرد: در بخش آموزش‌های مهارتی، عمومی، اخلاقی، معنوی و هویتی در سال 1400- 1401 به‌عنوان برگزیده پیشرو در ارزیابی عملکرد برنامه‌محور معرفی شد.
وی در ادامه به دو رویکرد اصلی مأموریت‌گرایی مبتنی بر آمایش در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک سند تحول و تعالی پنج‌ساله در کشور تدوین‌ شد که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت؛ به همین منظور مبنای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی را تحویل نیروی آموزش‌دیده مهارتی به جامعه قرار دادیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان ادامه داد: در حوزه صنعت هم توانستیم با شرکت‌های مختلف ارتباطی قوی برقرار کنیم که در کنار آن‌ طرح دیگری با نام «پایش» راه‌اندازی کردیم؛ این طرح بیشتر به سمت مسئله‌محوری حرکت می‌کند، اولویت نخست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهشی، طرح پایش است.
وی تصریح کرد: باید نقش‌آفرینی بهتری در ارتباط صنعت و دانشگاه داشته باشیم؛ ناگزیر هستیم که ارتباط علم، دانش، صنعت و اقتصاد را نزدیک کنیم. به همین دلیل دانشگاه آزاد دبیر کارگروه صنعت، اقتصاد و دانشگاه در استانداری همدان شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی دانشجویی ازجمله قطب‌های اثرگذار در مدیریت فرهنگی دانشگاه به‌شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: جامعه دانشجویی با علایق دینی، فرهنگی، اجتماعی، ادبی، رسانه‌ای و هنری دارای فعالیت جمعی و مشارکت گروهی به‌شمار می‌آیند.
یدالهی‌اصلان در بخش دیگری از سخنانش از ارتقای مرکز رشد این دانشگاه از رتبه سه به دو اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد همدان در راستای تحقق ارتباط بین دانشگاه و صنعت به دنبال تأسیس یک مرکز رشد فعال بوده است که خوشبختانه اکنون جزء یکی از مراکز رشد فعال به‌شمار می‌آید که در این مرکز 17 هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان به‌نوعی حضور دارند.
وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌نوعی توانست پاسخگوی کسانی باشد که برای ورود به دانشگاه از سدی مانند کنکور سراسری عبور کنند و از طرفی دیگر مانع خروج بسیاری از جوانان خلاق و ماهر از کشور شد.
یدالهی‌اصلان با بیان اینکه همدان یک استان کشاورزپایه است، گفت: این دانشگاه توانسته برای اینکه زمینه فعالیت را در رشته‌های مختلف بالا ببرد، برای سه مرکز تحقیقات کشاورزی و گیاهان دارویی و تحلیل داده و آمار و مرکز آموزش تخصصی و مهارتی مجوز کسب کرده که علاوه‌بر این، مجوز مراکز آموزش زبان‌های خارجی گرفته‌ شده است.
در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان پاسخگوی سؤالات و دغدغه‌های حوزه‌های مختلف کاری کارمندان دانشگاه شد.

شناسه خبر 64735