شناسه خبر:66956
1401/12/16 09:39:49

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در حال حاضر 250 نفر معتاد متجاهر در مرکز ترک اعتیاد اختصاصی موضوع ماده 16 قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر در سنندج نگهداری می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی، اظهار کرد: در گذشته برای ساماندهی معتادان متجاهر از ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد استفاده می‌شد که با تلاش‌ها و پیگیری‌های دادستان مرکز استان، مرکز ترک اعتیاد موضوع ماده 16 قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر در مرکز استان راه‌اندازی شده است.
وی افزود: در این مرکز، علاوه بر اینکه به معتادان متجاهر کمک می‌شود تا اعتیاد خود را ترک کنند، دوره‌های مهارت افزایی هم برای آن‌ها برگزار می‌شود و معتادان بهبود یافته پس از خروج از کمپ، با استفاده از مهارتی که آموخته‌اند می‌توانند وارد بازار کار شوند تا به این شکل دوباره وارد چرخه اعتیاد نشوند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: وجود معتادان متجاهر تبعات سنگین اجتماعی به‌دنبال دارد و سبب شده است که این افراد برای تامین هزینه مواد مخدر به سرقت‌های خرد دست بزنند.
حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: با توجه به ظرفیت موجود، این مرکز قابلیت ارتقا به ظرفیت نگهداری 400 نفر را دارد و امکان پذیرش از کلیه شهرستان‌های استان وجود دارد.

شناسه خبر 66956