شناسه خبر:67099
1401/12/21 10:30:29

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی گفت: توزیع میوه شب عید از 25 اسفندماه از طریق 26 غرفه‌ در سراسر استان انجام می‌گیرد و تا قبل از ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

سیدحسین هاشمی با اشاره به تمهیدات درنظر گرفته‌شده برای تأمین میوه شب عید، اظهار کرد: خرید میوه شب عید امسال به‌صورت توافقی انجام‌ گرفته و دولت یارانه‌ای برای آن پرداخت نمی‌کند؛ بنابراین شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی استان این کار را انجام خواهند داد.

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و حدود 250 تُن پرتقال و 150 تُن سیب خریداری و تأمین شده که جهت توزیع به شهرستان‌های استان حمل خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت عرضه میوه شب عید یک روز قبل از توزیع مشخص می‌شود که 10 درصد زیر قیمت بازار خواهد بود و قیمت بازار هم درواقع، میانگین نرخ‌های موجود است؛ بنابراین قیمت‌گذاری دستوری‌ که در سنوات قبل وجود داشت، حذف می‌شود تا هر استان با توجه به قیمت متوسط میوه در شهر، قیمت توزیع این میوه‌ها را تعیین کند که طبیعتاً در هر استان ممکن است تفاوت داشته باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: توزیع میوه شب عید همچون سال‌های گذشته از 25 اسفندماه از طریق 26 غرفه در سراسر استان انجام می‌گیرد و تا قبل از ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

 

شناسه خبر 67099