شناسه خبر:67233
1401/12/23 10:51:26
مدیرکل منابع طبیعی ایلام خبر داد؛

اجرای طرح کاداستر در 99 درصد اراضی ملی ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با اشاره به اینکه 89 درصد کل عرصه‌های استان را اراضی طبیعی تشکیل داده است، گفت: برای بیش از 99 درصد این اراضی کاداستر تهیه شده است.

ابراهیم پیرزادیان اظهار کرد: با هدف مالکیت دولت بر اراضی ملی، نظارت بر عرصه‌ها و جداسازی این اراضی از مستثنیات طرح کاداستر در حال اجراست.
وی افزود: بهره‌برداری درست و اصولی از عرصه‌های ملی، توسعه، صیانت و حفاظت از عرصه‌ها برای نسل‌های آینده، کنترل و مهار روان‌آب‌ها در چارچوب قانون از اهداف مهم در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: استفاده از تشکل‌های مردمی و ایجاد تعاونی‌های بهره برداری عرصه‌های طبیعی از مهم‌ترین برنامه‌ها ست و در این راستا 126 تعاونی بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی با مشارکت جوامع محلی سازمان دهی شده است.
پیرزادیان ادامه داد: همچنین در بحث رفع تداخل و موانع تولید، تعیین حدود مستثنیات از اراضی ملی و تغییر کاربری و بهره برداری اراضی ملی در چارچوب قانون و با حضور دستگاه‌های مرتبط چون جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و اقتصادی دارایی امکان‌پذیر است.
وی در مورد طرح زراعت چوب نیز عنوان کرد: برای تأمین چوب مورد نیاز، طرح زراعت چوب با کاشت گونه‌های متناسب با هر اقلیم جغرافیایی انجام می‌شود و از تولید و کاشت نهال‌های سوزنی‌برگ و گونه‌های غیربومی و خارجی که مهاجم برای گونه‌های بومی محسوب می‌شوند، در نهالستان‌ها و عرصه‌ها ممنوع شده است.

شناسه خبر 67233