شناسه خبر:67448
1402/1/16 09:13:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 20 فروردین آخرین مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره ملی شهر کودک و نوجوان رضوی است.

مسعود ویژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با مشارکت بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌ هنری امام رضا (ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت دهه کرامت، چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی را برگزار می‌کند.
وی اضافه کرد: این جشنواره در دو بخش شعر «کودک» و شعر «نوجوان» با موضوع احادیث رضوی؛ برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا(ع)؛ مناقب، صفات و فضایل امام رضا(ع)؛ کرامات امام رضا(ع) و جلوه‌های فرهنگ رضوی همچون علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: اطلاع ‎رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت‎نام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir انجام می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: 20 فروردین آخرین مهلت ارسال آثار است و بر اساس تقویم زمان‌بندی جشنواره نتایج داوری تا 10 اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد.
ویژه در پایان تصریح کرد: مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره نیز خردادماه در همدان برگزار می‌شود.

شناسه خبر 67448