شناسه خبر:67574
1402/1/19 13:02:55

سپهرغرب، گروه خبر: گردنه تته محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان در استان کردستان به پاوه و نودشه در استان کرمانشاه بعد از حدود پنج ماه بسته بودن، روز پنجشنبه بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان در این رابطه اظهار کرد: گردنه تته یکی از نقاط مرتفع و برف‌گیر استان کردستان به‌شمار می‌رود که هرسال با بارش نخستین برف بسته خواهد شد و با توجه به سخت‌گذر بودن آن، امکان برف‌روبی وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می‌شود.
فرزاد حسنی افزود: ارتفاع سنگین برف در این گردنه میانگین به پنج متر می‌رسد و همین امر عملیات بازگشایی مسیر را با کُندی مواجه می‌کند؛ بنابراین راهداران شهرستان سروآباد به‌صورت شبانه‌روزی در گردنه ژالانه برای بازگشایی و ایمن‌سازی منطقه مستقر می‌شوند.
وی اضافه کرد: نیروهای راهداری مستقر در گردنه ژالانه عملیات برف‌روبی این گردنه را از هفته آخر اسفندماه سال گذشته آغاز کردند و بعد از گذشت حدود 20 روز این مسیر بازگشایی و ایمن‌سازی شد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در مدتی که این گردنه مسدود بود، رانندگان و مسافران از مسیرهای جایگزین اورامان- سلین- هجیج برای تردد استفاده می‌کردند که مسیر را طولانی کرده بود.

شناسه خبر 67574