شناسه خبر:67687
1402/1/21 10:52:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با خانه مطبوعات و کانون انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان تفاهم‌نامه همکاری آموزشی سه‌جانبه منعقد کرد.

وهب مختاران در این زمینه ابراز کرد: انجام این تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و افزایش رشد اقتصادی و به‌منظور ارتقای صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای از طریق رشد بهره‌وری نیروی انسانی است.

این مقام مسئول با تأکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی برای توانمندسازی فعالان رسانه‌ای استان همدان و خانواده‌های آن‌ها، گفت: این تفاهم‌نامه همکاری آموزشی سه‌جانبه بین این اداره کل، خانه مطبوعات و کانون انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان به امضا رسید.

وی با بیان اینکه با امضای این تفاهم‌نامه طرفین حد اعلای تلاش خویش را جهت گسترش همکاری فی‌مابین برای ارائه خدمات متقابل فرهنگی، اجتماعی، علمی، آموزشی و تحقیقاتی و دیگر موضوعات اجرایی مرتبط با این تفاهم‌نامه به عمل خواهند آورد، افزود: موضوع تفاهم‌نامه، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌منظور ارتقای مهارت و توانمندی‌های فعالان رسانه‌ای استان همدان و خانواده ایشان، از طریق توسعه همکاری‌های فی‌مابین در راستای ارائه خدمات و ایفای مسئولیت‌های مدنی، فرهنگی و اجتماعی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و خانه مطبوعات استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تشکیل کمیته راهبردی و تعیین اعضای آن، همکاری در نیازسنجی آموزشی و انجام مطالعات آینده‌پژوهی و مشارکت در تمامی دوره‌های برگزارشده با هدف معرفی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از توافقات مشترک این تفاهم‌نامه برشمرد.

مختاران افزود: استفاده متقابل از کارشناسان، مربیان و مدرسان طرفین در بخش‌های آموزشی، مهارتی و پژوهشی، همکاری در تهیه، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی مورد نیاز طرفین براساس نیازسنجی انجام‌شده و در چارچوب دستورالعمل تدوین استانداردهای آموزشی و تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های مشترک مورد نیاز طرفین، از دیگر توافقات مشترک این تفاهم‌نامه است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای 22 مرکز آموزش دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی است.

شناسه خبر 67687