شناسه خبر:67809
1402/1/25 15:54:16

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: مردم از منابع نوسازی بافت فرسوده استفاده کرده و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه در جلسه شورای عالی مسکن که به‌صورت وبیناری به ریاست رئیس جمهور برگزار شد اظهار کرد: بافت مرکز شهر ایلام یک بافت فرسوده و قدیمی است و برای تغییر این بافت نیازمند همه تعامل مدیران است و تسهیلات لازم از جمله در شهرستان‌ها برای این امر 300 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: مردم استان از این فرصت استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین برای بهره مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

استاندار ایلام افزود: در راستای کاهش هزینه‌ها لازم است که زمین‌های مسکن ملی از زیرساخت‌های لازم بهره‌مند شوند و دستگاه‌های مربوطه در زمینه تأمین زیرساخت‌های لازم پای کار باشند و موجب سهولت در اجرای روند پروژه‌های این طرح در استان باشند

بهرام‌نیا بیان کرد: واگذاری زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی برای تأمین زمین طرح ملی نهضت مسکن یکی از اولویت‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 903 هکتار زمین برای ساخت 32 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان نیاز است.

استاندار ایلام تأکید کرد: گشایش‌های جدیدی با دستور رئیس جمهور صورت خواهد گرفت که نقش مهمی در راستای تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکن ملی دارد.

بهرام‌نیا ادامه داد: مدیران ما مدیران دغدغه‌مندی هستند که امید است در زمینه تأمین زمین برای واحدهای مسکونی همه پای کار باشند.

وی تأکید کرد: بانک‌ها بهتر از گذشته در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و شهری همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

استاندار ایلام افزود: صدور پروانه ساختمانی یک موضوع مهم است که شهرداری در این حوزه خوب عمل کرده اند و قابل تقدیر است امید است این همکاری بیشتر گذشته باشد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام در زمینه اقدامات لازم اجرایی برای از رتبه خوبی برخوردار است، گفت: مشارکت جمعی همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی به‌صورت یک زنجیره هماهنگ در راستای طرح ملی نهضت مسکن لازم و ضروری است..

وی همچنین بر تسریع بر احداث مسکن در شهرستان‌های دهلران و مهران به‌صورت ویلایی هستند تأکید کرد.

شناسه خبر 67809