شناسه خبر:67886
1402/1/27 07:52:10

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه 26 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در تعطیلات نوروزی امسال رفع تصرف شد، گفت: ارزش اراضی رفع تصرف شده بیش از 480 میلیارد ریال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه قضائی استان کردستان در ایام تعطیلات نوروز امسال با تعیین کشیک ویژه و نظارت مستمر و دقیق، مقابله با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در استان را با جدیت پیگیری کرده است.

وی افزود: از تاریخ 28 اسفندماه سال 1401لغایت 7 فروردین‌ماه 1402، در تمام شهرستان‌های استان، با متصرفان اراضی ملی برخورد قاطع صورت گرفت و بیش از 26 هکتار از این اراضی به بیت‌المال بازگشت و در این راستا یکی از دلالان مشهور و سابقه دار ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج بازداشت شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: در همین مدت و در حوزه اقدامات صیانتی و پیشگیرانه توسط دستگاه‌های متولی در این حوزه مجموعاً 94 مورد شناسایی و 25 مورد توقف عملیات، 65 مورد گشت روزانه در کل استان صورت گرفت و در حوزه اقدامات برخوردی 19 فقره شامل سه فقره قلع و قمع، 12 فقره خلع ید و چهار فقره رفع تصرف صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: عوامل این تصرفات غیرمجاز در ایام نوروز قصد اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در این مکان‌ها را داشتند که خوشبختانه با ورود دستگاه قضائی و با همکاری و هماهنگی یگان حفاظت ادارات راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی استان کردستان از تصرفات آن‌ها جلوگیری شد.

شناسه خبر 67886