شناسه خبر:68141
1402/2/4 08:22:22

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان اولویت مدیریت شهری را حفظ آرامش شهروندان دانست و تصریح کرد: اجرای قانون بند 20 ماده 55 شهرداری برای حفظ آرامش، برقراری نظم و امنیت، ارتقای سطح بهداشت و زیباسازی شهر با مشارکت شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در جلسه اعضای کمیسیون بند 20 ماده 55 که درخصوص سامان‌دهی مشاغل مزاحم با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و مسئولان فرمانداری همدان برگزار شد، برگزاری این نشست را در راستای ارتقای سطح زندگی شهروندان مهم ارزیابی و عنوان کرد: اعضای این کمیسیون به‌عنوان نمایندگان شهروندان می‌توانند با دریافت دیدگاه‌ها و مطالبات به‌ویژه در حوزه سامان‌دهی و رفع معضلات مشاغل مزاحم، یاریگر شهرداری همدان باشند.
وی اظهار کرد: خروجی این جلسه در قالب اقدامات کارشناسی، برنامه‌ریزی‌شده و عملیاتی در سامان‌دهی مشاغل مزاحم مؤثر است.
این مقام ارشد مدیریت شهری اولویت مدیریت شهری را حفظ آرامش شهروندان دانست و تصریح کرد: اجرای قانون بند 20 ماده 55 شهرداری برای حفظ آرامش، برقراری نظم و امنیت، ارتقای سطح بهداشت و زیباسازی شهر با مشارکت شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی باید مورد توجه قرار گیرد.
حسینی با اشاره به وظایف گسترده شهرداری‌ها به‌ویژه در حوزه سامان‌دهی مشاغل مزاحم، گفت: با توجه به گستردگی کاری که در شهرداری وجود دارد، با تقویت ناحیه‌محوری، ارتقای سامانه 137 و ورود جدی خدمات شهری و برگزاری جلسات منظم، می‌توانیم این معضل را به نحو مطلوب مدیریت کنیم.
وی در ادامه خواستار تدوین شاخص‌ها و برنامه‌های لازم از سوی اعضای کمیسیون بند برای سامان‌دهی مطلوب مشاغل مزاحم شد و افزود: گزارش‌های مقایسه‌ای در سطح کلی و مناطق و ایجاد بانک اطلاعاتی، تقسیم‌بندی و اولویت‌بندی معضلات، می‌تواند شهرداری و سایر دستگاه‌ها را در سامان‌دهی وضعیت مشاغل مزاحم کمک کند.
شهردار همدان اظهار امیدواری کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی، برگزاری جلسات مشترک با دستگاه‌های قضائی و اصناف و کارهای کارشناسی، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.
در ادامه جلسه عضو شورای اسلامی شهر مقابله با مشاغل مزاحم را یکی از عرصه‌های مهم خدماتی توسط شهرداری‌ها برشمرد و عنوان کرد: در کنار خدمات متنوعی که شهردارها ارائه می‌دهند، برقراری نظم، امنیت و آرامش از مهم‌ترین وظایفی بوده که قانون برعهده شهردارها گذاشته است.
ناصر صفری‌افلاک با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی و قانونمندی در سطح شهر همدان، گفت: رفع معضل مشاغل مزاحم نیازمند آموزش، توجیه نیروهای شهرداری و دستگاه‌های متولی و برنامه‌ریزی و وحدت رویه در اجرای این قانون است.
صفری‌افلاک مشارکت رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی در تحقق این موضوع را مهم ارزیابی و تصریح کرد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی درخصوص ظرفیت‌های قانونی این کمیسیون، فرهنگ‌سازی و دریافت نظرات مردم، می‌توانند شهرداری همدان را در رفع این معضلات کمک کنند.
وی بند 20 قانون ماده 55 را قانونی پُراهمیت تلقی کرد و گفت: اجرای این قانون عین امر به معروف و نهی از منکر و شرع است که آثار خوبی دارد و باید در دستور کار شهرداری و سایر دستگاه‌های قضائی و اصناف قرار گیرد.
صفری‌افلاک اولویت شورای اسلامی شهر و شهرداری را آرامش شهروندان دانست و افزود: همه دستگاه‌های متولی در اجرای این قانون باید جدی باشند و با برنامه‌ریزی‌های مختلف مکان مناسبی را برای انتقال این مشاغل تدارک ببینند.
همچنین در ادامه جلسه دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان ضمن تقدیر از عوامل شهرداری در سامان‌دهی مشاغل مزاحم، ابراز کرد: تهیه بانک اطلاعاتی و اولویت‌بندی مشاغل مزاحم با توجه به آثار تخریبی که از حیث آلودگی بهداشتی دارد، می‌تواند موجب سامان‌دهی مطلوب این معضل شهری شود.
علی رضایی ضمن ارائه پیشنهاد برای کاهش تبعات این معضل، عنوان کرد: تشکیل کمیته‌‌های تخصصی و جلسه با اصناف مختلف و آموزش می‌تواند موجب رسیدگی مؤثر و بهتر به این معضل شود.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان افزود: ساخت شهرک مشاغل مختلف، اطلاع‌رسانی و آگاهی شهروندان باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

شناسه خبر 68141