شناسه خبر:68210
1402/2/5 08:55:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: 17 دفتر گردشگری سلامت برای خدمات‌رسانی به گردشگران به‌ویژه اتباع عراقی در شهرستان‌های مختلف استان راه‌اندازی شده است.

فرزاد شریفی اظهار کرد: شورای راهبری گردشگری سلامت در استان تشکیل شده که شامل گروه نظارت، گروه سرمایه‌گذاری، گروه تبلیغات و بازاریابی و گروه آموزش است.
وی افزود: طراحی سیستم ساماندهی مدتور 365 جهت شناسایی و ساماندهی گردشگران عراقی ورودی به مرز مهران نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته حوزه گردشگری سلامت در استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با اشاره به راه‌اندازی 17 دفتر گردشگری سلامت در استان یادآور شد: ماندگاری حداقل یک شب اقامت گردشگران سلامت در استان به‌منظور رونق اقتصادی مشاغل مرتبط با این حوزه از اهداف شکل‌گیری این دفاتر است.
شریفی تأکید کرد: دو بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان تخصصی کوثر جهت پذیرش بیماران در حوزه گردشگری سلامت معرفی شده‌اند.
وی اضافه کرد: نرخ‌نامه تعرفه‌های پزشکی نیز به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در مراکز معرفی‌شده انجام گرفته و سامانه‌ای برای ثبت درخواست خدمات پزشکی از سوی متقاضیان عراقی طراحی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: همچنین در این راستا فهرست پزشکانی که بیشترین جذب بیماران متقاضی عراقی را داشته‌اند، احصا و به دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت استان ارائه شده است.
862 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی در استان ایلام ثبت ملی شده است.
سال گذشته بیش از 23 هزار گردشگر داخلی و 6 هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های زیر نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام پذیرش شدند.

شناسه خبر 68210