شناسه خبر:69013
1402/2/23 11:32:27

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: باید مباحث «کارآفرینی و نوآوری» در سرفصل‌های آموزشی دانشجویان اضافه شود.

نیما رضایی در نخستین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی 10) گفت: باید بحث « کارآفرینی و نوآوری » را در سرفصل‌های آموزشی دانشجویان درنظر بگیریم.
وی تصریح کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ در دانشکده‌های ما این است که سرفصل‌های آموزشی مختلفی را یاد می‌گیریم، اما بعد از فارغ‌التحصیلی، بازار کار را نمی‌شناسیم؛ سرفصل‌های آموزشی، اجازه کارآفرینی و نوآوری به دانشجو نمی‌دهد و برخی از دانشجویان علوم پزشکی بعد از فارغ‌التحصیلی، توان اداره مطب خود را ندارند و اقتصاد مطب نمی‌دانند.
رضایی با تأکید بر گنجاندن بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل‌های آموزشی دانشجویان، افزود: اگر بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل‌های آموزشی دیده نمی‌شود، در کمیته‌های تحقیقات و فناوری باید برنامه مدل کسب‌وکار دیده شود.
وی گفت: توانمندی زیادی را در انجمن‌های علمی، سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی شاهد هستیم، اما نباید جداگانه در این نهادها رقابت کنیم، بلکه باید با همگرایی و کار گروهی در محافل علمی فعالیت کنیم تا شاهد نتایج خوبی باشیم.
سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با ابراز خرسندی از اینکه شاهد برنامه‌های متراکم علمی تحقیقاتی دانشجویی در سطح کشور هستیم، از برنامه‌ها و سفرهای کاری خود طی دو هفته اخیر و برگزاری 11 رویداد علمی تحقیقاتی بزرگ در کشور گفت.
وی افزود: برنامه مدرسه بازاریابی شبکه‌ای علمی در دزفول برگزار شد و استقبال دانشجویان بیانگر علاقه‌مندی این گروه‌ها در سراسر کشور بود و طی آن دریافتیم که چقدر کار لازم داریم تا بتوانیم توانمند شده و به اهداف خود نزدیک شویم.
رضایی گفت: باید بدانیم که نیامدیم تا در کنگره‌ها تازه‌ها را بیاموزیم، بلکه باید در کنگره‌ها و محافل علمی تمرین کنیم تا آنچه را که داریم، با تعامل هرچه بیشتر و بهتر بپرورانیم.
سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنانش از چندین کنگره، کنفرانس و رویداد علمی و پژوهشی که طی هفته گذشته در داخل و خارج از کشور برگزار شده، نام برد و حضور دانشجویان در این برنامه‌های علمی و تحقیقاتی را ارزشمند خواند.
وی با اشاره به خاطرات دانشجویی و حضور خود در رویدادهای بین‌المللی، گفت: دو آفت بزرگ در نسل جوان داریم که یکی «نبود اعتماد به نفس لازم» است؛ در این زمینه باید به خودباوری برسیم و دیگری «اعتماد به نفس بالا» است؛ باید بدانیم فقط خود را دیدن نیز اشتباه است و نیاز به تعادل در این زمینه داریم.
رضایی همچنین خطاب به دانشجویان توصیه کرد: ما بیش‌ازپیش نیاز به امید داریم، در هر گرفتاری و سختی در کار و زندگی، نباید ناامید شد، بلکه با آگاهی از نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید در هر جای دنیا باید امیدوارانه شرایط واقعی را دید و هدف‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت را ترسیم کرد.
وی برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف، سخت‌کوشی و کار گروهی را زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ دانست.

شناسه خبر 69013