شناسه خبر:69103
1402/2/25 09:01:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: یک هزار و 978 نفر هم اکنون در حوزه‌های مرتبط با صنایع معدنی این استان اشتغال بکار دارند.

رضا محمدرحیمی روز یکشنبه اظهار کرد: 16 ماده معدنی که بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین تاکنون در این استان شناسایی شده است.
وی تعداد معادن شناسایی شده در استان را 216 مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد 63 مورد دارای پروانه بهره برداری دائم بوده و مجوز برداشت 21 فقره صادر شده است.
رئیس سازمان صمت ایلام ظرفیت اسمی تولید معادن استان را 10 میلیون تن برشمرد و تاکید کرد: میزان ذخائر معادن ایلام بر اساس آخرین برآوردها بالغ بر یک میلیارد تن تعیین شده است.
محمدرحیمی با اشاره به وجود 237 واحد صنایع معدنی در استان اضافه کرد: هم‌اکنون یک هزار و 978 نفر در صنایع معدنی و 708 نفر نیز در معادن ایلام مشغول به‌کار هستند.
وی مهم‌ترین موانع توسعه معادن استان را نبود سرمایه‌گذار، وجود معارضان محلی، عدم همکاری منابع طبیعی با توجه به قرار گرفتن معادن در اراضی ملی، دسترسی نداشتن به بازار مصرف، فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن هزینه حمل و نقل مواد معدنی برشمرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: بیشتر فعالیت‌های حوزه معدن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و تمام تلاش‌ها بر عدم دخالت در این حوزه است اما کارهای نظارت، مشاوره فنی، روان‌سازی امور، پیگیری رفع مشکلات و موانع فراروی آن‌ها با همراهی دولت انجام می‌شود.

شناسه خبر 69103