شناسه خبر:69157
1402/2/27 08:45:58

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان بر ضرورت عدم غفلت از امور فرهنگی و اجتماعی در روستاهای همدان تأکید کرد و گفت: دهیاران باید شاکله فکری و برنامه‌ریزی مثبت برای پیشبرد امور روستا داشته باشند.

مسلم مخفی صبح دوشنبه در جمع دهیاران روستاهای بخش مرکزی اظهار کرد: دولت سیزدهم به روستاها و مناطق کمتربرخوردار توجه ویژه‌ای دارد و عملکرد دهیاران در این راستا بسیار اثرگذار است.
وی با تصریح بر اینکه دهیاران باید شاکله فکری و برنامه‌ریزی مثبت برای پیشبرد امور روستا داشته باشند، گفت: تقویت و احیای روستاها به‌ویژه در بحث تولید و گردشگری، ازجمله مهم‌ترین وظایف ما است.
فرماندار همدان یادآور شد: روستاهای همدان ظرفیت‌های قابل توجهی مانند نان‌های محلی، جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و تاریخی دارند که باید مورد استفاده قرار بگیرند.
مخفی با تأکید بر اینکه کشاورزی، مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی کشت موضوع‌های مهم دیگر در روستاهای همدان است، عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی و کاهش منابع آب، باید به نحو مقتضی این موارد را مدیریت کنیم.
وی با تأکید بر ضرورت عدم غفلت از امور فرهنگی و اجتماعی در روستاهای همدان، گفت: با دسترسی به فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه، روستاییان ما حتی بیش از شهروندان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که باید در این زمینه کار کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: امسال سال انتخابات است، به این ترتیب نباید اجازه دهیم دشمن با القای یأس و ناامیدی فضای کشور را تحت تأثیر قرار بدهد.
فرماندار همدان یادآور شد: در راستای رفع مشکلات روستاها نشست‌های تخصصی دهیاران با مدیران ذی‌ربط شهرستان برگزار می‌شود.

شناسه خبر 69157