شناسه خبر:69174
1402/2/27 09:08:41

سپهرغرب، گروه کاردانش: صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت به منظور کمک به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بازار سرمایه، تفاهم‌نامه تسهیل انتشار اوراق صکوک نوآوری امضا کردند.

صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت به‌منظور کمک به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بازار سرمایه، تفاهم‌نامه تسهیل انتشار اوراق صکوک نوآوری امضا کردند.
صکوک نوعی ابزار برای تأمین مالی بنگاه‌هاست اما تفاوت صکوک و اوراق قرضه چیست؟ صکوک مبتنی بر دارایی‌های فیزیکی و ملموس است و دارنده صکوک مالک مشاع این دارایی‌ها است، درحالی که اوراق قرضه بر دارایی فیزیکی مبتنی نیست و صرفاً گواهی مبنی بر تعهد بدهی از صادرکننده به خریدار اوراق قرضه است
این تفاهم‌نامه عصر یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 در مراسمی بین دکتر خیاطیان؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و دکتر اخلاقی؛ مدیرعامل بانک تجارت به امضا رسید. برهمین اساس صندوق نوآوری و بانک تجارت توافق کردند به منظور کمک به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بازار سرمایه، نسبت به همکاری مشترک در خصوص پذیرش رکن ضامن انتشار اوراق توسط بانک اقدام کنند.
صندوق پس از شناسایی و ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی انتشار صکوک، نسبت به معرفی آن‌ها به بانک اقدام می‌کند. بانک نیز در چارچوب ضوابط و مقررات جاری خود بررسی‌های لازم را انجام داده و در صورت تأیید، موافقت خود با پذیرش رکن ضامن آن شرکت را از طریق تأیید فرم تقاضای موافقت اصولی انتشار اوراق صکوک اعلام کرده و مراتب اقدام خود را به اطلاع صندوق می‌رساند.
همچنین براساس تفاهم‌نامه کلیه‌ شرکت‌های معرفی شده از سمت صندوق نوآوری، مشمول 30 درصد تخفیف در کارمزد پذیرش رکن ضامن توسط بانک می‌شوند.

شناسه خبر 69174