شناسه خبر:69177
1402/2/27 09:13:09

سپهرغرب، گروه کاردانش: یک دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک گفت: می‌توان کارنامه تمدن و پیشرفت بشر در طول تاریخ را از طریق نحوه عملکرد و توسعه سامانه‌های مجهز به هوش‌مصنوعی بررسی و ارزیابی کرد.

حامد شهبازی با اشاره به نحوه عملکرد هوش‌مصنوعی فعلی و چگونگی خلق اثر به واسطه فناوری‌های هوشمند، اظهار کرد: در حال حاضر فناوری‌های هوشمند و سیستم هوش‌مصنوعی در حال بهره‌برداری از نتایج و دستاوردهای تمدن بشر است.
وی افزود: درواقع هوش‌مصنوعی که امروزه مورد استفاده بشر قرار می‌گیرد از نتایجی که انسان‌ها در طول تاریخ کسب کرده‌اند، بهره‌برداری می‌کند.
این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: در حال حاضر تمام مطالبی که انسان‌ها در طول تاریخ به‌دست آورده‌اند در اختیار هوش‌مصنوعی قرار گرفته است.
شهبازی در همین رابطه تأکید کرد: درواقع تمام اطلاعات، فناوری‌ها، آثار هنری، دانش‌های مختلف و تفکرهایی که انسان‌ها کسب کرده‌اند، امروزه مورد استفاده سامانه‌های هوشمند قرار گرفته است.
وی در رابطه با ماهیت هوش‌مصنوعی فعلی گفت: در حال حاضر تمام اطلاعاتی که بشر طی سال‌ها به‌دست آورده درون ساختارهای شبکه‌های عصبی مصنوعی قرار گرفته است.
وی در همین رابطه افزود: علاوه بر آن فناوری‌های مجهز به دانش هوش‌مصنوعی نیز از این داده‌ها استفاده می‌کنند.
این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: با توجه به این مسئله می‌توان کارنامه تمدن و پیشرفت بشر در طول تاریخ را از طریق نحوه عملکرد و توسعه سامانه‌های مجهز به هوش‌مصنوعی بررسی و ارزیابی کرد.

شناسه خبر 69177