شناسه خبر:69231
1402/2/30 09:36:08
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

مصرف دخانیات در استان همدان درحال گسترش است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از روند افزایشی مصرف دخانیات در استان همدان خبر داد و گفت: با کاهش سن مصرف سیگار، سلامت جامعه در خطر خواهد بود.

الهه عزتی اظهار کرد: متأسفانه امروز یکی از شایع‌ترین بیماری‌های نگران‌کننده غرب کشور سرطان روده است که باید مسئولین بهداشتی کشور برای پیشگیری و درمان آن برنامه‌ریزی کنند.
وی یکی از مؤلفه‌های توسعه کشور را جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت: تا 20 سال آینده 32 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که این مهم زنگ خطری برای کشور است.
عزتی یادآور شد: در دو سال اخیر وزارت بهداشت برنامه‌های خوبی برای جوان‌سازی جمعیت داشته است که امیدواریم با مشارکت همه دستگاه این مهم به سرانجام برسد.
وی در بخشی از سخنانش به مرگ‌ومیر مردان اشاره کرد و گفت: متأسفانه به‌دلیل تغییر سبک زندگی عواملی همچون دیابت، فشار خون، تصادفات جاده‌ای، آلزایمر و بیماری‌های قلبی و عروقی، مرگ زودرس مردان ایرانی را رقم می‌زند.
عزتی تأمین آب آشامیدنی سالم، دسترسی عادلانه به امکانات و تغذیه مناسب را از مؤلفه‌های سلامت دانست و افزود: یکی از برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نزدیک شدن مردم به این مهم است که امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی محقق شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزایش ضریب سلامت را در آموزش مسائل بهداشتی به شهروندان دانست و گفت: یکی از اولویت‌های این دانشکده آگاه‌سازی مردم در این خصوص است.
وی اظهار کرد: مردم شهرستان اسدآباد تشنه آموزش هستند، چراکه یک آموزش اشتباه می‌تواند زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهد؛ به همین خاطر آموزش با زبان ساده می‌تواند مردم را با مسائل بهداشتی بیشترآشنا کند.

شناسه خبر 69231