شناسه خبر:69394
1402/3/2 09:57:29

سپهرغرب، گروه خبر: معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از آغاز نهضت رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای این استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، جواد نگاهداری گفت: عملیات اجرایی رفع و اصلاح 52 نقطه پُرتصادف و دارای تصادف راه‌های استان با همت عوامل راهداری همدان آغاز شده است.
وی افزود: این 52 نقطه حادثه‌خیز با همکاری پلیس راه و راهداری استان شناسایی شده و درصدد رفع تمامی نقاط پُرتصادف و دارای تصادف محورهای استان همدان هستیم.
نگاهداری اضافه کرد: در سال گذشته 63 نقطه از 116 مورد به‌طور کامل رفع و اصلاح شده است و هرساله نیز نقاط جدید توسط بررسی‌های عوامل راهداری و پلیس راه شناسایی می‌شود که این نقاط توسط راهداری در دستور کار رفع و اصلاح قرار می‌گیرند. معاون راهداری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: شناسایی نقاط پُرتصادف در یک بازه زمانی سه‌ساله مشخص می‌شود؛ به‌طوری که تعداد تصادفات جرحی و فوتی یک نقطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و با نظر اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها، آن نقطه به‌عنوان نقطه حادثه‌خیز معرفی می‌شود.
وی در پایان گفت: این عملیات شامل نصب نیوجرسی، اصلاح قوس و پیچ تند، تعریض پُل و قوس‌ها، نصب روشنایی مقطعی، آشکارسازی با تابلو و علائم، نصب گادریل، خط‌کشی، تعدیل شیب شیروانی و غیره است.

شناسه خبر 69394