شناسه خبر:69561
1402/3/7 09:26:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه دو شهرداری همدان از اجرای مراحل پایانی پروژه احداث پُل عابر پیاده بلوار فاطمیه با 60 میلیارد ریال اعتبار در راستای ایمنی تردد شهروندان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی منطقه دو شهرداری همدان، حجت کریمی‌جاوید با اعلام این خبر، اظهار کرد: شهرداری منطقه دو در پی اجرای چندین پروژه انسان‌محور و ایجاد ایمنی در معابر سطح منطقه، پُل عابر پیاده بلوار فاطمیه که یکی از پروژه‌های بسیار اثرگذار بوده و می‌تواند باعث کاهش مخاطرات جانی و مالی شود را نیز اجرایی کرد.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان با بیان اینکه پروژه پُل عابر پیاده مذکور در یکی از پُرترددترین بخش‌های بلوار فاطمیه است، گفت: این پروژه با مشارکت سازمان مهندسی شبکه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری آغاز شد و با دقت و سرعت در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: تردد در این مسیر افزایش چشمگیری داشت و نیاز بود مسائل ایمنی و ترافیکی لحاظ شود که با اجرای پُل مذکور، این نیاز برآورده شد.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان افزود: طول این پُل عابر پیاده 40 متر، ارتفاع از کف خیابان 6 متر، ارتفاع پُل 2.5 متر و عرض آن سه متر است که با هزینه‌ای بالغ‌بر60 میلیارد ریال، هم‌اکنون در ایستگاه آخر عملیاتی قرار داشته و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

کریمی‌جاوید با اشاره به اینکه تمام تلاش خدمت‌گزاران مردم بر ارائه خدمات وسیع و گسترده در همه عرصه‌های شهری است، اظهار کرد: یکی از خدمات مهم در این راستا، احداث پُل‌های عابر پیاده است که علاوه‌بر تسهیل در تردد مردم، با هدف کنترل و کاهش ترافیک احداث می‌شوند.

وی افزود: لزوم احداث پُل‌های عابر پیاده به‌منظور تسهیل در تردد شهروندان و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و بار ترافیکی به‌خصوص در معابری که به‌لحاظ وجود تقاطعات، سرعت بالای خودروها را شاهد هستیم، احساس می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان در پایان تصریح کرد: پُل‌های عابر پیاده در حفظ ایمنی جان عابران و شهروندان نقش مؤثری دارند، چراکه از یک‌سو از تردد عرضی عابران از معابر جلوگیری می‌کنند و از سوی دیگر در روان‌سازی ترافیک نیز نقش مؤثری دارند.

شناسه خبر 69561