شناسه خبر:69826
1402/3/16 09:16:23

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه بی‌تحرکی و بیماری‌های ناشی از زندگی شهری سلامت بسیاری از شهروندان را تهدید می‌کند، گفت: در این راستا باید از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی برای خلاقیت‌بخشی در انجام ورزش‌های همگانی متناسب با زندگی شهری بهره‌مند شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: در عرصه ورزش‌های همگانی زمینه‌های مناسبی که با شئونات همراه باشد، باید توسط مسئولان فراهم شود و ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی موجود در استان در اختیار ورزش جوانان قرار بگیرد.
وی روند تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در سطح استان همدان به‌ویژه پروژه‌های ورزشی در شهرها و روستاها را رضایت‌بخش دانست و افزود: دستگاه ورزش اهتمام ویژه به این حوزه دارد و انتظار داریم با شتاب بیشتری انجام شود تا زودتر در دسترس انبوه ورزش‌دوستان قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی بیان کرد: حوزه ورزش و جوانان به‌لحاظ فعالیت و مشارکت اقشار مختلف به‌خصوص جوانان و نوجوانان، از گستردگی فراوان برخوردار است و نیاز به حمایت جدی دارد.
امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه هرچه از مجموعه ورزش و جوانان حمایت شود آسیب‌ها نیز در جامعه کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: ورزش‌های همگانی به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه سیاست‌های ما باید به سمت حمایت از جوانان حرکت کند، ابراز کرد: فریضه ازدواج و تشکیل خانواده در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما جایگاه ارجمند و بلندی دارد و سیاست‌ها باید به نحوی باشد که ازدواج برای جوان تبدیل به یک معضل نشود.
   تکمیل طرح‌های عمرانی اولویت دستگاه ورزش
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این نشست گفت: تکمیل طرح‌های عمرانی ورزشی اولویت دستگاه ورزش استان است تا مردم ورزش‌دوست همدانی بتوانند از بهترین امکانات برای ارتقا سطح سلامت و تندرستی خود در فضای سالم و پُرنشاط بهره‌مند شوند.
علی حقیقی افزود: امسال نیز در راستای شتاب‌بخشی در تکمیل طرح‌های عمرانی، چندین پروژه ازجمله استخرهای شنا در اسدآباد و همدان به‌زودی در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرند؛ ضمن اینکه تاکنون استخرهای شنا در کبودراهنگ و ملایر پس از سال‌ها وقفه و بلاتکلیفی، تکمیل و بهره‌برداری شده‌اند.
وی برگزاری مراسم باشکوه جشن تجلیل از قهرمانان و نام‌آوران ورزشی پس از سه سال وقفه را یکی از اقدامات مهم در حوزه ورزش استان دانست و گفت: در این مراسم از 129 داور، مربی و قهرمان ملی استان تجلیل شد.
حقیقی در ادامه با تأکید بر جایگاه قشر جوان در فعالیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف، ابراز کرد: ستادهای سامان‌دهی امور جوانان جهت پیشبرد و پیگیری مشکلات جوانان در دستور کار تمام شهرستان‌ها قرار دارد و با همراهی فرمانداران به‌‍طور منظم درحال برگزاری است.
وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد بازوان توانمند ما در حوزه جوانان هستند، افزود: با برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای سمن‌ها، به دنبال جذب جوانان بیشتر در این راستا هستیم.
حقیقی با اشاره به موفقیت‌های بزرگ و ارزشمند بانوان ورزشکار استان در میادین ملی و فراملی، خاطرنشان کرد: ورزش بانوان در کنار ورزش آقایان از اولویت‌های دستگاه ورزش است و ورزش بانوان در کسب نشان‌ جایگاه خوبی در کشور دارد.
استان همدان دارای بیش از 85 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب 50 هیئت ورزشی است که در بیش از 600 فضای ورزشی فعالیت دارند.

شناسه خبر 69826