سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با حضور در مرکز سامد «سامانه ارتباطات مردم و دولت» و ارتباط مستقیم با مردم برای شنیدن مسائل و مشکلات مطرحشده و پاسخگویی، دستورات لازم را برای گرهگشایی از مشکلات و پیگیری و تحقق مطالبات قانونی شهروندان صادر کرد.
روز گذشته بیش از 200 تماسگیرنده از مناطق مختلف و حتی از دورترین نقطه روستایی از استان همدان مسائل، مشکلات و دغدغههای شخصی و عمومی خود را با علیرضا قاسمیفرزاد در میان گذاشتند.
نماینده عالی دولت در راستای سیاستهای دولت سیزدهم مبنی بر برقراری ارتباط با مردم و پاسخگویی به شهروندان، در مرکز سامد حضور یافت و بهطور مستقیم خواستهها و مطالبات مردم را برای پیگیری و رفع مسائل و تأمین مطالبات قانونی آنها شنید.
در جریان حضور قاسمیفرزاد در مرکز سامد، نزدیک به یکهزار تماس تلفنی از سوی شهروندان با این مرکز برقرار شد که حدود 30 نفر از آنها در گفتوگویی مستقیم، مسائل و مشکلات خود را با نماینده عالی دولت در استان مطرح کردند.
سامانه ارتباطات مردم و دولت (سامد) به همت دولتمردان و با هدف دریافت، ثبت و رسیدگی به درخواستهای مردم از طریق مسئولان راهاندازی شده که حرکتی مؤثر و اقدامی مناسب در راستای برقراری ارتباط با شهروندان و تلاش برای رفع مسائل و مشکلات است.
رویکرد مردمی دولت سیزدهم و اهتمام برای حل مشکلات موجب شده تا به شیوههای مختلف پاسخگو و پیگیر مسائل، مطالبات و مشکلات مردم باشد که فعالیت مرکز سامد برای حضور مدیران جهت ارتباط مستقیم با مردم، ازجمله این روشها برای خدمترسانی بهینه دولت به مردم است.
سامانه ارتباطی سامد با شماره تلفن 111 ازجمله کانالهای ارتباطی مردم با مسئولان است، بهطوری که از هر نقطه کشور که با این شماره تماس گرفته شود، بهطور خودکار با سایت پاسخگویی سامد استان مربوطه تماس برقرار میشود.
سامانه سامد با هدف تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات مؤثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاههای اجرایی راهاندازی شده است.
سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، راهبردی برای خدمترسانی بهتر به شهروندان و پُل بیواسطه ارتباط مردم با مدیران بوده و با حذف بسیاری از فرآیندهای طولانی و زمانبر اداری، علاوهبر حل مشکلات مردم، میزان رضایتمندی بالایی نیز در جامعه داشته است.
سامانه ارتباطی 111 با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاههای اجرایی، خلأهای موجود را شناسایی کرده و درصورت تخطی سازمانهای مرتبط از چارچوب قانونی، نقش مطالبهگری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
استاندار همدان در حاشیه حضور خود در مرکز سامد گفت: بیشتر مشکلات مردم در تماس با مرکز سامد مربوط به مسائل شغلی، مسکن، دریافت تسهیلات بانکی، ودیعه مسکن، اشتغال و بازپرداخت اقساط بود.
«علیرضا قاسمیفرزاد» اظهار کرد: سامانه سامد روشی است که مردم در آن مشکلات خود را مطرح میکنند و دستگاههای ناظر بر فرآیند کار مردم نظارت دارند.
قاسمیفرزاد تصریح کرد: برخی از تماسگیرندگان نیز مشکلات شخصی خود را مطرح کردند و بعضی هم درخواست اعطای تسهیلات ضروری و اشتغال در قالب تعاونی را داشتند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان دفتر بازرسی و معاونتهای استانداری موارد را به دستگاههای مربوطه معرفی میکنند، تأکید کرد: متقاضیان تسهیلات به بانکها و افراد مددجو به دستگاههای حمایتی ازجمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و برخی نیز به بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) معرفی میشوند.
استاندار همدان افزود: فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان بهطور مستمر در مرکز سامد حاضر میشوند و هماستانیها میتوانند با شماره تماسهای اعلامشده تماس بگیرند، مشکل خود را مطرح کنند که پس از بررسی به موراد مطرحشده رسیدگی میشود.
به گفته قاسمیفرزاد تسهیلات بانکی و رفع موانع سرمایهگذاری از مهمترین درخواستههای مطرحشده از سوی مردم از طریق مرکز سامد بود.
وی با تأکید بر رسیدگی هرچه سریعتر مسئولان به خواستهها و مشکلات مردم، تصریح کرد: مدیران اجرایی استان همدان باید با حضور مستمر در سامانه سامد و شنیدن مشکلات مردم، نسبت به پیگیری و حل آنها اقدام کنند.
استاندار همدان ادامه داد: اگر مدیران و متولیان اجرایی در دستگاههای مختلف مشکلات مردم را بهدرستی شناسایی کنند و مورد بررسی قرار دهند، به بسیاری از مطالبات آنان رسیدگی میشود و نارساییها نیز بهموقع رفع خواهد شد.
شناسه خبر 70077