شناسه خبر:70201
1402/3/24 09:56:54

سپهرغرب، گروه خبر: مهم‌ترین مشکل مسافرانی که این روزها از ایلام قصد عزیمت به یکی دیگر از شهرهای کشور را داشته باشند تهیه بلیط است، مشکلی که از اواخر سال گذشته در استان قابل مشاهده است.

مسافران می‌گویند وقتی اینترنتی مراجعه کردیم عموماً فقط دو شرکت به تعداد محدود اتوبوس دارند که آن هم همیشه ظرفیت‌شان تکمیل شده است.
نشان می‌هد که روزانه تعداد زیادی از مسافران که از تهیه اینترنتی بلیط ناامید شده‌اند، حضوری مراجعه می‌کنند اما نتیجه‌ای نمی‌گیرند و کم نیستند مسافرانی که به‌دلیل ضروری بودن سفر کاری و درمانی، خود را به ترمینال کرمانشاه می‌رسانند.
راننده‌ای می‌گوید مشکل امروز ترمینال مشکل کمبود اتوبوس نیست مشکل این است که اتوبوس‌هایی که اختصاصی خط ایلام- تهران، ایلام- کرج و ایلام- اهواز هستند دربستی به مهران می‌روند در حالی که مهران ناوگان مخصوص به خود را دارد.
وی گفت: قبلاً هر دستگاه اتوبوس حق داشت در طول هفته فقط یک سرویس به مهران برود اما الآن همه رفته‌اند و در خط مهران- قم و مهران- تهران هستند یا کاروان‌های دربستی را به نقاط مختلف ایران می‌برند.
برای حل این مشکل کارگروه حمل و نقل استان به ریاست «حسن بهرام‌نیا»، استاندار ایلام تشکیل جلسه داد.
روابط عمومی استانداری ایلام در تشریح این جلسه آورده است: در این نشست در رابطه با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت جابجایی مسافران بحث و تبادل نظر شد، در همین راستا و نظر به فرسودگی ناوگان تا جایگزینی اتوبوس‌های وارداتی جهت رفاه حال همشهریان، تصمیماتی اتخاذ شد.
براساس این گزارش، در این نشست مقرر شد، تعدادی از اتوبوس‌هایی که در شرکت‌هایی همچون پالایش گاز ایلام و پتروشیمی فعالیت دارند به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شوند. همچنین با رایزنی‌های انجام شده با مدیرعامل شرکت جوان سیر ایثار مقرر شد از ظرفیت این شرکت که همواره یاریگر حمل ونقل استان بوده نیز استفاده شود.
همچنین در این نشست مصوب شد، با شرکت‌هایی که در ایلام ثبت شده اما فاقد ناوگان هستند یا در مکان‌های دیگری خدمات ارائه می‌کنند، برخورد قاطع قضائی صورت گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز اظهار کرد: روزانه به طور متوسط مسافران ایلام – تهران، 200 نفر است که اتوبوس لازم برای حمل و نقل این افراد در ترمینال موجود است.
سیدزاهدین چشمه‌خاور عمده مشکل را مربوط به روزهای تعطیل عنوان کرد و گفت: در روزهای تعطیل تقاضا برای سفر بیشتر می‌شود که با تصمیم‌هایی که در نشست کارگروه حمل و نقل امیدواریم این مشکل نیز حل شود.

شناسه خبر 70201