شناسه خبر:70307
1402/3/27 09:13:57
معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی؛

استان مرکزی سهم سه هزار و 500 واحدی از طرح مسکن جهش تعاونی دارد

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان در طرح مسکن جهش در قالب ساخت به صورت شرکت‌های تعاونی سهم سه هزار و 500 واحدی دارد که به زودی ثبت نام گروهی در شهرستان‌های مختلف آغاز می‌شود.

بهزاد علمدار روز پنجشنبه با بیان اینکه سهم سه هزار و 500 واحدی استان از این طرح ویژه سال‌های 1402 و 1403 است اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای تأمین مسکن در استان به‌ویژه شهرستان‌های ساوه و زرندیه، افراد متقاضی استفاده از طرح مسکن جهش (کارمندان و کارگران) می‌توانند با دارا بودن شرایط لازم از مزایای این طرح ملی بهره‌مند شوند.
وی افزود: نداشتن مسکن یا زمین کاربری مسکونی، عدم استفاده از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین یا واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی از جمله شرایط بهره‌مندی از این طرح است.
معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تأکید کرد: یکی از تفاوت‌هایی که این طرح با طرح مسکن مهر دارد، نظام‌مند و هدفمند شدن تعاونی‌هاست؛ زیرا به‌صورت صنف کارمندی یا کارگری با حداقل 30 و حداکثر 200 نفر ثبت می‌شود.
علمدار متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه و نسبت به ثبت تعاونی‌های جهش مسکن اقدام کنند.
وی افزود: حمایت و کمک کارفرمایان شرکت‌های بزرگ تولیدی تعاونی و خصوصی فعال در استان در سرمایه‌گذاری و تأمین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز برای تأمین مسکن کارگری می‌تواند در نگهداشت نیروی انسانی متخصص و کارآمد این شرکت‌ها در شهرستان‌های (ساوه و زرندیه) بسیار راهگشا و ماندگار باشد.
به گزارش ایرنا، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم تعاونی‌های مسکن‌ جهش را با هدف ساخت 400 هزار واحد مسکونی ویژه جامعه کارگری، کارمندی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تشکیل می‌دهد.
همچنین هم‌اکنون به همت دولت سیزدهم طرح‌های مختلفی در حوزه مسکن در استان مرکزی در دست اقدام است و طبق اعلام راه و شهرسازی این استان تا کنون حدود 151 هزار نفر برای برخورداری از سهمیه 77 هزار و 127 واحدی این استان در نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد 91 هزار و 429 نفر حائز شرایط شده‌اند.
در این طرح در استان برای 34 هزار و 829 واحد تامین زمین و 27 هزار و 84 واحد تعریف شده و یک‌هزار و 10 واحد در مراحل پایانی و تحویل واحد قرار دارند.

شناسه خبر 70307