شناسه خبر:70438
1402/3/30 09:59:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید سالانه پسته از باغات کرمانشاه به 300 تن می‌رسد.

رحمان فیض قربانی، با بیان اینکه استان کرمانشاه 244 هکتار باغ پسته دارد، اظهار کرد: 118 هکتار از باغات پسته استان بارور بوده و مابقی به دلیل کهنسالی غیربارور است.
وی با بیان اینکه عمده باغات پسته استان کرمانشاه در شهرستان‌های گیلانغرب، اسلام آبادغرب، کرمانشاه، صحنه، هرسین و روانسر قرار دارند، گفت: بجز شهرستان قصرشیرین در همه شهرستانهای استان کم و بیش باغ پسته داریم.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه متوسط عملکرد باغات پسته در کرمانشاه حدود دو تن در هکتار است، گفت: سالانه بیش از 200 تن پسته در استان تولید می‌شود.
فیض قربانی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده برای پیوند زدن باغات پسته غیربارور استان در سال جاری، گفت: از ابتدای سال 62 هکتار از باغات غیربارور پسته استان که معادل نیمی از باغات پسته غیربارور است را پیوند زده‌ایم که در این راستا حدود 50 هزار پیوندک با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان استفاده شده است.
وی اضافه کرد: با پیوندهایی که زده ایم پیش بینی می‌شود امسال حدود 100 تن به تولیدات پسته استان اضافه و تولید پسته استان به 300 تن برسد.
وی در ادامه با اشاره به کیفیت بالای پسته تولیدی در استان کرمانشاه، گفت: چون از ارقام تجاری روز دنیا برای احداث باغات پسته استان استفاده شده، محصول تولیدی از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

شناسه خبر 70438