شناسه خبر:71265
1402/4/20 08:47:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 24 اثر سینمایی از جشنواره ملی فیلم «حوا» 20 تا 23 تیرماه هم‌زمان با تهران در سینما فرهنگ مجتمع فرهنگی سینمایی شهیدآوینی شهر همدان به‌صورت رایگان به نمایش درمی‌آید.

مسعود ویژه روز دوشنبه اظهار کرد: نخستین جشنواره فیلم «حوا» با محوریت موضوع زن و با رویکرد حمایت از خانواده و به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد هم‌زمان با تهران در 13 استان دیگر کشور ازجمله همدان برگزار می‌شود.
وی شعار این جشنواره را «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» اعلام کرد و افزود: جشنواره بین‌المللی حوا با محوریت لزوم شناساندن تصویر زن، بازنمایی زن مسلمان در سینمای ایران و جهان و پرداختن به زن عفیف و در راستای تقویت جریان گفتمان‌ فرهنگی- رسانه‌ای خانواده‌محور به‌عنوان یک گفتمان جهان‌شمول و فراگیر در سطح دنیا، به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد تدوین شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: اکران فیلم‌های این جشنواره به‌صورت رایگان انجام می‌شود و حضور برای همه علاقه‌مندان آزاد است.
ویژه گفت: بیشتر فیلم‌های این جشنواره برای نخستین‌بار اکران می‌شود و در دو بخش ملی و بین‌المللی و در قالب‌ فیلم‌های بلند داستانی، فیلم‌های کوتاه داستانی و فیلم‌های‌مستند میزبان آثاری با محوریت مباحث و موضوعات زنان و خانواده است.
وی افزود: نمایش فیلم‌ها در سینما فرهنگ و هنر مجتمع آوینی از روز 20 تا 23 تیرماه در سانش‌های 10.30 تا 12.30، 15.30 تا 17.30 و 17.30 تا 19.30 است، اما در روز اول جشنواره نمایش فیلم‌ها از ساعت 15.30 آغاز خواهد شد.
نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم حوا از سه‌شنبه آغاز به‌کار می‌کند؛ جشنواره‌ای با محوریت فیلم‌های زنانه که یک خانم (مهدیه سادات‌محور) دبیر آن بوده و قرار است طی چهار روز، میزبان میهمانان و آثاری از سینمای ایران و چند کشور دیگر باشد.
مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه www.Havvafilmfestival.ir مراجعه کنند.

شناسه خبر 71265