شناسه خبر:71377
1402/4/22 00:00:18

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان اعلام کرد: 110 اخطاریه آلایندگی از اوایل سال جاری تاکنون برای واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده آب، هوا و پسماند در این استان صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان، حجت‌اله لطفی افزود: این اخطاریه‌ها برای واحدهای آلاینده ازجمله فروسیلیس، مرغداری، دهیاری‌ها، سنگ‌کوبی، کارخانه‌های سیمان، آسفالت، بیمارستان‌ها و کشتارگاه‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: پرونده‌های محیط‌زیستی سه‌ماهه نخست سال جاری شامل 18 پرونده تخلف شکار و صید ازجمله شکار قوچ وحشی، ماهی، تشی، گراز، 12 پرونده تخلف تخریب و تصرف و تعلیف غیر مجاز در مناطق حفاظت‌شده استان همدان است.

به‌گفته رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان، 18 پرونده تخلف در حوزه محیط‌زیست انسانی شامل آلودگی آب، هوا و پسماند نیز تشکیل شده و در مرجع قضائی در دست بررسی است.

لطفی گفت: همه واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و معدنی موظف هستند مطابق با قوانین و مقررات محیط‌زیست اقدامات لازم را در راستای جلوگیری از هرگونه آلودگی به عمل آورند.

وی تأکید کرد: در غیر این صورت حسب پایش و سنجش‌های صورت‌گرفته از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست و واحدهای تابعه، اخطاریه رفع آلایندگی با مهلت مناسب مطابق قانون صادر می‌شود و درصورت رفع نکردن آلایندگی، واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

همدان دارای 6 منطقه حفاظت‌شده به وسعت 62 هزار هکتار و 13 منطقه شکار ممنوع بوده و تاکنون 307 گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

شناسه خبر 71377