شناسه خبر:71650
1402/4/29 09:00:17

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج از آغاز عملیات احداث پارک 36 هکتاری پیرچنار به عنوان یکی بزرگترین بوستان تفریحی ورزشی در این شهر خبر داد.

سیدانور رشیدی در بازدید از روند اجرای عملیات پارک 36 هکتاری پیرچنار در سنندج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این پارک در ابتدای محدوده مشترک ناحیه منفصل شهری و حسن‌آباد اجرا می‌شود و از طرف ویلا شهر و 2.19 و کمربندی ابیدر ورودی و خروجی دارد.
وی با بیان اینکه پارک پیرچنار 360 درجه کامل ویوی داخل شهر را پوشش می‌دهد، گفت: این پارک دارای منظرگاه پارکینگ و سایت عکاسی است و منظر آن در شب از شاخص‌های ویژه این پروژه رفاهی، تفریحی و سرمایه‌گذاری است.
به گفته شهردار سنندج، جاده سلامت، پیاده‌روی به طول 6 کیلومتر، سکوی خانواده، محل تجمع گروه‌های اجتماعی، محل ورزش همگانی، فضای سبز، درختکاری بدنه، مبلمان و نورپردازی از دیگر ایتم‌های دیده شده در این پارک 36 هکتاری در سنندج است.
رشیدی خاطرنشان کرد: مقیاس پارک 36 هکتار پیرچنار شهر سنندج بصورت منطقه‌ای، شهری و تبعیت از طرح ویژه ساماندهی تپه‌های این شهر دارد.
  طراحی سورتمه‌ در بوستان 36 هکتاری پیرچنار
وی از پیش‌بینی و طراحی سورتمه جهت سرمایه‌گذاری در این بوستان 36 هکتاری خبر داد و گفت: این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن آماده کردن زیرساخت و فاز دوم سرمایه‌گذاری است.
شهردار سنندج با بیان اینکه این مهم یکی از گام‌های شهرداری در راستای تحقق برنامه انجام 143 هکتار فضای سبز در بازده زمانی دو سال است، گفت: توسعه فضاهای سبز با تعریف و اجرای پارک‌های بزرگ‌مقیاس در نقاط مختلف شهر با هدف نزدیک کردن خدمات به شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری در سنندج است.
به گفته رشیدی، در راستای توسعه و ارتقای سرانه فضای سبز به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر احداث پارک‌های بزرگ مقیاس در دامنه کوه آبیدر، اسلام‌آباد، کانی کوزله، نایسر و توس نوذر در حال اجراست.
وی با تأکید براینکه تمام توان و تلاش خود را در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان و ارتقای رضایتمندی آنان به کار بسته‌ایم، عنوان کرد: ریل‌گذاری خوبی در مسیر توسعه شهر سنندج در بخش‌های مختلف عمرانی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و فضای سبز صورت گرفته است و امیدواریم این اقدامات مسیر رضایت‌مندی هرچه بیشتر شهروندان را فراهم می‌کند.

شناسه خبر 71650