شناسه خبر:72053
1402/5/10 08:33:09

سپهرغرب، گروه گردشگری: بهترین کشورهای گردشگری دنیا برای سالمندان ایتالیا، یونان، اسپانیا و استرالیا است.

سن بالاتر به معنای زمان بیشتر برای سفر کردن و اکتشاف است. بعضی از کشورهای دنیا دارای فرهنگ جذاب، تاریخ غنی، زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده و دسترسی آسان برای سالمندان هستند. در این کشورها مراکز تفریحی عمومی برای افراد مسن دارای تخفیف‌های ویژه است و امکاناتی را به آن‌ها ارائه می‌دهد که این مکان‌ها را به مقصدی جذاب برای سالمندان تبدیل می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین کشورهای گردشگری دنیا برای سالمندان می‌پردازیم.

  ایتالیا

ایتالیا دارای تاریخ غنی، غذاهای بی‌نظیر و مناظر خیره‌کننده عالی است که ترکیبی از آرامش و کاوش را برای افراد مسن فراهم می‌کند. گردشگران سالمند می‌توانند در ساحل آمالفی استراحت کنند، غذاهای معروف ایتالیایی را در رستوران‌های محلی میل کنند و از شگفتی‌های معماری رم شگفت‌زده شوند. خرابه‌های باستانی این کشور مانند کولوسئوم و پمپئی به خوبی حفظ شده‌اند و گذشته باشکوه آن را به تصویر می‌کشند. علاوه بر این شهرهای فلورانس و ونیز فرصتی برای تحسین شاهکارهای هنرمندان مشهور مانند میکل آنژ و لئوناردو داوینچی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

  یونان

یونان، بهشتی برای سفر به گذشته و بازدید از خرابه‌های باستانی و داستان‌های اساطیری را برای گردشگران فراهم می‌کند. جزایر آرام سانتورینی و میکونوس، با چشم‌اندازاهای زیبای خود، مکان‌هایی آرام برای سالمندان محسوب می‌شود. آن‌ها می‌توانند در آکروپولیس نمادین آتن گردش و از شهر دلفی که به خاطر تاریخ باستانی‌اش معروف است، دیدن کنند. این کشور یک مکان عالی برای سالمندان است و طیف وسیعی از امکانات رفاهی و خدمات متناسب با نیازهای آن‌ها را ارائه می‌دهد.

  استرالیا

برای سالمندانی که عاشق فضای باز هستند، استرالیا بهترین انتخاب است. شهرهای سیدنی و ملبورن، دارای نمایش‌های هنری پویا، پارک‌های زیبا و مراقبت‌های بهداشتی بی‌نظیر است. دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef)، یکی از عجایب شگفت‌انگیز و جاذبه‌های طبیعی استرالیا به‌شمار می‌رود که امکان غواصی و قایق‌رانی را برای سالمندان فعال فراهم می‌کند. پارک‌های ملی این کشور نیز فرصتی برای پیاده‌روی، دیدن مناظر بی‌نظیر و تماشای حیات‌وحش به‌دست می‌دهد. سالمندان همچنین می‌توانند از مکان‌هایی مانند خانه اپرای سیدنی و جزیره تاسمانی دیدن کنند و خاطره سفری فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند.

  اسپانیا

اسپانیا مقصدی عالی برای گردشگران بازنشسته محسوب می‌شود که به دنبال آفتاب، تاریخ و فرهنگ هستند. سالمندان می‌توانند شهرهای تاریخی بارسلونا و مادرید را کاوش کنند، از موزه ساگرادا فامیلیا دیدن کنند یا در سواحل آفتاب‌گیر کوستا دل سول به استراحت بپردازند. مناطق متنوع این کشور تجربیات عجیبی را برای افراد مسن ارائه می‌دهد، آن‌ها می‌توانند از فضای پر جنب‌وجوش بازارها و جشنواره‌های محلی لذت ببرند و اقامت در سواحل آرام با تعداد بازدیدکنندگان کمتر را تجربه کنند.

شناسه خبر 72053