شناسه خبر:72089
1402/5/10 12:55:05

سپهرغرب -گروه خبر:رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: امسال برای اجرا و تکمیل طرح‌های زیرساختی حوزه راه و ساختمان شهرستان زرندیه تخصیص یافت.

«حمزه فضلی» روز دوشنبه اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل منابع استانی به این حوزه‌ها تخصیص یافته و برای تکمیل طرح‌هایی همچون توسعه کتابخانه مامونیه، ایجاد باند دوم جاده مامونیه به اتوبان، تعریض جاده خشکرود و بازنگری طرح‌های جامع شهری هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای توسعه کتابخانه مامونیه 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که با توجه به عدم انتخاب پیمانکار به دلیل انجام نشدن کمیسیون ماده 23 از سوی اداره کل کتابخانه‌ها تاکنون جذب نشده است.

فضلی گفت: در سال جاری نیز 20 میلیارد ریال به آن تخصیص داده شد که هم‌اکنون اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی با اتمام روند کمسیون ماده 23 (اخذ سند مالکیت) پیمانکار آن را انتخاب تا اعتبارات سال 1401 و 1402 به صورت سرجمع جذب و در ادامه طرح هزینه شود.

وی یادآور شد: ایجاد باند دوم مسیر دسترسی باند دوم مامونیه به آزادراه ساوه - تهران که هم اکنون از 37 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، از جمله مهمترین مطالبه‌های مردمی این شهرستان است که امسال برای ادامه عملیات آن از محل اعتبارات استانی، 20 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که با تامین یک‌هزار تن قیر رایگان از سوی این وزارت در ماه جاری عملیات اجرایی آن مجدد شروع می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: بهسازی جاده قدیم ساوه - تهران از دیگر طرح‌های اولویت‌دار زرندیه است که سال گذشته 175 میلیارد ریال برای این مسیر هزینه شد و امسال نیز 20 میلیارد ریال برای آن در کمیته برنامه‌ریزی تخصیص داده شد.

وی، پیگیری جذب اعتبارات ملی برای طرح‌هایی همچون باند دوم دسترسی به آزاد راه و جاده قدیم ساوه - تهران را از برنامه‌های مسئولان استان و شهرستان اعلام کرد و افزود: انتظار است با تحقق این پیگیری‌ها، حدود 500 میلیارد ریال از صورت وضعیت‌های این طرح‌ها به پیمانکار پرداخت شود.

فضلی افزود: اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده خشکرود که سال گذشته سه میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار داشت، امسال نیز هشت میلیارد ریال برای آن تخصیص یافته است.

وی، تخصیص اعتبار 2 میلیارد ریالی برای بازنگری طرح جامع شهر رازقان، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازنگری طرح جامع شهر خشکرود، 2 میلیارد ریال برای تهیه طرح جامع شهر پرندک و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تهیه طرح جامع شهر زاویه را از دیگر اعتبارات تخصیصی عنوان کرد.

 

شناسه خبر 72089