شناسه خبر:72570
1402/5/25 10:36:55

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با هدف تقویت توان آبرسانی در شهر قروه یک حلقه چاه با آبدهی 9 لیتر در ثانیه و با اعتبار 25 میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری شد.

محمد فرهاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بهره‌برداری از این حلقه چاه، میزان آبدهی چاه‌های شهر به 270 لیتر در ثانیه رسید.

وی افزود: قروه ازجمله شهرهای استان است که کار تأمین آب آن از طریق حفر و تجهیز چاه انجام می‌شود و با توجه به نیاز آبی این شهر، اجرای پروژه‌های مختلف برای تأمین کامل و کافی آب به طور پیوسته و مستمر در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اضافه کرد: در همین راستا در بخش مرکزی شهر، چاه جدیدی با آبدهی به میزان 9 لیتر بر ثانیه وارد مدار شد و به این ترتیب میزان آبدهی 34 چاه موجود در شهر به 270 لیتر در ثانیه افزایش یافت.

فرهاد یادآور شد: در دولت سیزدهم اقدامات مؤثری در حوزه تأمین آب شهر قروه و روستاهای اطراف انجام شده است که مهم‌ترین آن‌ها بهره‌برداری از دو پروژه تأمین آب شهر قروه از طریق چاه دیوزند با اعتبار 50 میلیارد ریال و آبرسانی به شهر مالوجه و روستاهای طوغان و قزلجه کند با اعتبار 100 میلیارد ریال است.

قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است

 

شناسه خبر 72570