شناسه خبر:72657
1402/5/28 10:14:03

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کبودراهنگ از اختصاص 148 میلیارد تومان اعتبار برای نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی راه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کبودراهنگ، مسلم غلامی در جلسه شورای ترافیک شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: 19 درصد راه‌های استان در شهرستان کبودراهنگ بوده و این شهرستان با 850 کیلومتر راه بیشترین راه مواصلاتی استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه از یک‌هزار و 26 میلیارد تومان اعتبار استان همدان، 148 میلیارد تومان برای نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی راه‌های شهرستان کبودراهنگ اختصاص یافته است، افزود: تمام مصوبات شورای ترافیک شهرستان کبودراهنگ باید دقیق و به‌صورت ویژه توسط ادارات ذی‌ربط پیگیری و اجرا شود.

غلامی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان کبودراهنگ رتبه دوم تصادفات در استان را دارد، وضعیت شهرستان در حوزه تصادفات مطلوب نیست؛ بنابراین مدیران کشوری و استانی باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و مسئولان شهرستانی باید با اتحاد و هم‌فکری برای رفع این مشکل تلاش مضاعف داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: جاده علیصدر- گل‌تپه- همدان و خلعت‌آباد- کبودراهنگ از نقاط پُرحادثه در این شهرستان است که با تلاش‌های استاندار، نماینده، دیگر مسئولان کشوری و استانی عملیات چهاربانده شدن این راه‌ها آغاز شده و امیدواریم با اتمام این پروژه‌ها دیگر شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

غلامی خاطرنشان کرد: با یک‌طرفه کردن خیابان‌های امام خمینی (ره) و شهید دستغیب که جزء خیابان‌های اصلی شهر کبودراهنگ هستند، تاحدودی مشکلات ترافیک شهری رفع شده و برای کاهش ترافیک دیگر نقاط در سطح شهر نیز برنامه‌ریز‌هایی انجام گرفته که به‌زودی انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: تایمرهای چراغ قرمزها و دوربین‌های سطح شهر اگر نیاز به تعمیر داشته باشند، باید هرچه سریع‌تر انجام شود؛ ضمن اینکه تسریع در نصب تابلوهای اخطار، نصب سرعتکاه، لکه‌گیری و هر موضوعی که موجب ایمن‌سازی در سطح شهر و مسیرهای برون‌شهری می‌شود نیز ضرورت دارد.

شناسه خبر 72657