شناسه خبر:73054
1402/6/7 09:40:09

سپهرغرب، گروه خبر: همزمان با پنجمین روز از هفته‌دولت؛ طی مراسمی با حضور استاندار مرکزی روشنایی برق گردنه «نقره‌کمر» تفرش افتتاح شد.

روز گذشته همزمان با هفته دولت آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش با حضور فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی، ولی‌الله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار تفرش، معاون عمرانی استاندار و برخی مسوولین برگزار شد.

روح اله شمسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش در این آیین اظهار‌ کرد: در راستای خدمت‌رسانی به مردم و تأمین امنیت و آسایش راه، پروژه‌های شهرستان تفرش با مجموع اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل آسفالت پل طریزآباد به طول 1200 متر با اعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد ریال و روکش آسفالت تفرش-خرازان-خانک به طول 18 کیلومتر‌ با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال بود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش همچنین با اشاره به احداث روشنایی طولی در گردنه نقره‌کمر به طول 3 هزار و 400 متر با اعتباری بالغ‌بر 30میلیارد ریال گفت: پیشتر نیز این گردنه به دلیل اینکه یکی از برف‌گیرترین محورهای استان محسوب می‌شود، در روزهای گذشته به منظور تسریع در فرآیند راهداری و خدمت‌رسانی و همچنین اطلاع برخط از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی، به سیستم دوربین نظارتی تصویری تجهیز شده بود.

شمسی خاطرنشان کرد: سال گذشته در سفر رئیس سازمان راهداری کشور و بازدید از محورهای تفرش و با پیگیری نماینده مردم تفرش در مجلس و مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان و حمایت سازمان به‌منظور تأمین اعتبار اجرای پروژه تفرش-خرازان-خانک، این مهم صورت گرفت و به بهره‌برداری رسید.

ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در‌ مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به تلاش راهداران به خصوص در فصل زمستان در گردنه نقره‌کمر، گفت: این محور یکی از پربارش‌ترین گردنه‌های استان است و راهداران به صورت جهادی به‌ویژه در فصل سرد به‌منظور برف‌روبی و آماده‌سازی آن تلاش حداکثری انجام می‌دهند که جای تشکر و قدردانی دارد.

شناسه خبر 73054