شناسه خبر:73236
1402/6/11 12:52:25

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد: رتبه ایران از 16 به 15 از نظر تولید علم در پایگاه علمی scopus ارتقا یافت و ایران با صعود هفت پله ای در شاخص جهانی نوآوری به رتبه 53 جهان رسید.

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گزارش عملکرد این معاونت به مناسبت هفته دولت، ارتقای رتبه ایران از 16 به 15 از نظر تولید علم در پایگاه علمی scopus و کسب رتبه 53 جهان و صعود هفت پله‌ای ایران در شاخص جهانی نوآوری G Index Innovation Global طی 16 ماه گذشته در سال 2022 را ازجمله افتخاراتی عنوان کرد که از شروع دولت سیزدهم تاکنون کسب شده است.

در این گزارش اعلام شده است: از ابتدای دولت سیزدهم طبق مأموریت ویژه‌ای که از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به معاونت تحقیقات و فناوری محول شده است؛ تمام همت خود را بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در راستای ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پژوهش جهت نیل به مرجعیت علمی و دستیابی به فناوری‌های نوین پزشکی قرار داده ایم.

در ادامه آمده است: شورای عالی اخلاق، شورای عالی فناوری سلامت، شورای عالی تحقیقات سلامت، شورای عالی کمیسیون نشریات، شورای عالی اطلاع رسانی و راه‌اندازی قرارگاه تولید دانش‌بنیان حوزه سلامت در راستای اجرای سیاست‌های بالادستی وزارت بهداشت و همچنین جهت دهی به اقدامات و برنامه‌های معاونت شوراهای سیاست‌گذاری معاونت تحقیقات و فناوری ایجاد و احیا شده است.

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این گزارش ارتقای رتبه ایران از 16 به 15 از نظر تولید علم در پایگاه علمی copusS و کسب رتبه 53 جهان و صعود هفت پله‌ای ایران در شاخص جهانی نوآوری G Index Innovation Global طی 16 ماه گذشته در سال 2022 را ازجمله افتخاراتی عنوان کرد که از شروع دولت سیزدهم تاکنون کسب شده است.

در این گزارش تصریح شده است: افزایش 43 درصدی تولید کالاهای سلامت محور در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و اشتغال 7966 نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت از دیگر اقداماتی است که در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی رقم خورده است.

در این گزارش آمده است: دانشمندان و پژوهشگران ایرانی با تاش و همت روزافزون خود در یکسال گذشته رتبه تولیدعلم کشور را به 15 ارتقاء داده‌اند. میانگین سرعت رشد سالیانه تولید علم در کشور 7٫44 و در حوزه علوم پزشکی 8٫33 است که نشان‌دهنده استمرار و شتاب فزاینده تولید علم در کشور است.

 

شناسه خبر 73236