شناسه خبر:74105
1402/7/9 08:25:00

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران در همدان خبر داد و گفت: این جشن دهم مهرماه ساعت چهار عصر در مجتمع فرهنگی و هنری شهیدآوینی همدان با حضور مسئولان آغاز به کار می‌کند.

هادی فیض‌منش روز شنبه اظهار کرد: دومین جشن مهر سینمای ایران با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در سینمای استان و توجه ویژه به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم، تکریم سینماگران پیشکسوت و فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان شاخص استان‌ به‌مناسبت روز ملی سینما پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: جشن «مهر سینمای ایران» در همدان در شب میلاد پیامبر (ص) برگزار می‌شود؛ در این برنامه از فعالان و پیشکسوتان عرصه سینمایی استان تجلیل می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضور همه علاقه‌مندان و فعالان عرصه سینمایی استان در این جشن خبر داد و افزود: میهمان ویژه این برنامه «مهران احمدی»، از بازیگران پیشکسوت، فعال و کارگردان مطرح کشوری است که بازی‌های درخشانی در سریال پایتخت و فیلم‌های سینمایی داشته است.

فیض‌منش ادامه داد: به‌طور هم‌زمان یکی از فیلم‌های مهران احمدی که خود کارگردان و بازیگر بوده، با گویش همدانی پخش و از وی نیز تجلیل می‌شود.

وی اظهار کرد: در هفته «مهر سینمای ایران» نقد و بررسی فیلم در شهرستان ملایر و تویسرکان (سینماهای این شهرها فعال است) پیش بینی شده و از فعالان عرصه سینما در مراسم‌های جداگانه تجلیل به‌عمل می‌آید.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اعلام شروع به کار «سفیران سینما» با همکاری انجمن سینمای جوان در این هفته خبر داد و افزود: سفیران سینما دانش‌آموزان علاقه‌مند به عرصه سینما هستند که با انجمن سینمای جوان مرتبط می‌شوند و در طول سال هم در این حوزه فعالیت دارند.

فیض‌منش یادآور شد: در همین ارتباط برنامه نقد فیلم در چهارشنبه هفته گذشته با حضور علاقه‌مندان این عرصه در سینما قدس همدان برگزار شد.

وی از تأسیس خانه سینما در استان همدان به‌عنوان نخستین استان در کشور خبر داد و گفت: تأسیس خانه سینما در همدان یکی از بهترین برنامه‌ها و اتفاقات است که امروز مقدمات کار آن در استانداری همدان انجام شد و 90 درصد به تصویب رسیده و در مراسم مهر سینما اعلام عمومی می‌شود و بعد از آن استان همدان نیز صاحب «خانه سینما» خواهد شد.

دومین جشن ملی مهر سینمای ایران به دبیری قادر آشنا و زیر نظر معاونت مطالعات و فناوری سینمایی از 26 شهریورماه تا 10 مهرماه در استان‌ها و 14 مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

شناسه خبر 74105