شناسه خبر:74328
1402/7/16 08:25:27

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با اشاره به نیاز شهرک‌های تازه تاسیس به خدمات زیربنایی، گفت: به ازای هر 250 واحد مسکونی باید یک مدرسه ساخته شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنجشنبه در گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور به میزبانی همدان اظهار کرد: همزمان با تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن در همدان، پیش‌بینی ساخت اماکن خدماتی و آموزشی مانند مدرسه انجام شده است.

وی با قدردانی از خدمات خیران مدرسه ساز، خاطرنشان کرد:خیرین مدرسه‌ساز تمام وجودشان را در راه خدمت به دیگران به کار گرفتند.

استاندار همدان با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز خادم علم و آموزش هستند، تصریح کرد: مردم قدردان زحمات خیرین مدرسه ساز هستند.

وی با بیان اینکه خیرین با نگاه خیر و خداپسندانه، منشاء اقدامات با برکت به ویژه در مناطق محروم شدند، خاطر نشان کرد: اساس ساختارهای خیری کشور از مدرسه‌سازی شروع شد و بعد به بخش‌های دیگر تسری پیدا کرد.

ئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: سه هزار و 500 مدرسه خیری در کشور وجود دارد که خیران بخشی از هزینه ساخت آنها را پرداخت کردند و برای تکمیل آنها به 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر قفلی روز پنجشنبه در گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور به میزبانی همدان افزود: سه و نیم میلیون دانش‌آموز در 100 هزار کلاس درس که نیازمند ایمن سازی است، تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در مجتمع‌های مسکونی مهر، تصریح کرد: در این مجتمع‌های مسکونی، فضای آموزشی مغفول مانده است.

این مسوول ادامه داد: اگر امروز ساخت مدرسه را شروع نکنیم، سال‌های آینده پنج میلیون دانش‌آموز بدون فضای آموزشی می‌مانند بنابراین باید تدبیر کرد و تصمیمی در این زمینه گرفته شود.

قفلی افزود: خیرین در این حوزه کمک می‌کنند و باید اعتبارات دولتی تعیین شده نیز جذب شود.

شناسه خبر 74328