شناسه خبر:74629
1402/7/22 12:47:26

استاندار مرکزی گفت: برخی از بانک‌‌ها در اجرای طرح اقدام ملی مسکن همراهی لازم را ندارند.

فرزاد مخلص‌الائمه در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در تسریع طرح ملی مسکن همکاری خوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است، اما متاسفانه با وجود عملکرد خوب بعضی از بانک‌ها، برخی نیز همکاری ضعیفی در این زمینه دارد.

 

وی تصریح کرد: امروز همه عوامل پای کار هستند تا طرح ملی مسکن عقب‌ماندگی قبلی را جبران و کارها را به پیش ببرد، که انتظار می‌رود بانک‌ها نیز خود را در این مسیر همراه کنند.

 

استاندار مرکزی گفت: اقدام به موقع بانک‌ها می‌تواند از بروز وقفه در عملیات احداث جلوگیری کند، بر این اساس ضروری است بانک‌ها در پرداخت وام به متقاضیان طرح اقدام ملی تلاش کنند که همچنین انتظار داریم بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در ساخت واحدهای مسکونی تلاش بیشتری انجام دهد

 

مخلص‌الائمه بیان کرد: مسکن با توجه به هزینه‌های سنگین آن یکی از اصلی‌ترین نیازهای مردم است که باید همت کنیم هزینه ساخت مسکن کاهش پیدا کرده و سریع‌تر طرح‌ها به سرانجام برسند.

 

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت زمین موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی در داخل شهرها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد تا مشکل کمبود زمین برطرف شود، ادامه داد: استفاده از زمین‌های داخل شهرها، ضمن رفع کمبود زمین و کاهش قیمت ساخت و ساز موجب می‌شود تا امکانات زیرساختی به سهولت برای واحدهای مسکونی تامین شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: بانک‌ها باید در شهرهای جدید حضور جدی داشته باشند و همکاری لازم را در اسرع وقت انجام دهند.

 

علی اکبر اسدی افزود: طرح اقدام ملی مسکن در حوزه روستا هم دیده شده و مردم می‌توانند از زمین در مناطق روستایی نیز استفاده کنند.

 

مدیرعامل شرکت عمران جدید امیرکبیر نیز از انعقاد قرار داد یک هزار و 200 واحد در شهر مهاجران خبر داد و گفت: 700 واحد قرار داد آن منتظر اعتبار سنجی بانک است.

 

سعید میرزایی افزود: در شهر جدید امیرکبیر نیز یک‌هزار و 400 واحد مسکونی قرار داد بسته شده و پیمانکار در انتظار اعتبار سنجی بانک است.

 

 

شناسه خبر 74629