شناسه خبر:75447
1402/8/13 14:11:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه از طرح جامعی خبر داد که بر اساس آن گردشگران می‌توانند از منطقه حفاظت شده قراویز کرمانشاه که سکونتگاه 2 هزار و 500 آهوی ایرانی است؛ دیدن کنند.

احد جلیلیان روز پنج شنبه بیان کرد: طی 2 سال گذشته پیگیر تدوین و اجرای طرح جامع مدیریت پناهگاه حیات وحش قراویز کرمانشاه با سه هزار و 800 هکتار مساحت هستیم تا گردشگران و محققان بتواند از سمت قصرشیرین به طول 6 کیلومتر گونه‌های منحصر به فرد آهوهای ایرانی و کم نظیر در جهان را از نزدیک ببینند.

وی در خصوص طرح جامع مزبور توضیح داد که این کار مانند جانمایی نقشه است و ما الان در این فضای سه هزار و 800 هکتاری دقیقا نمی دانیم که منطقه امن و یا تفرجگاهی آن کدام قسمت است؟

جلیلیان اعتبار مورد نیاز این کار را 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بخشی از مکان‌های بازدید به صورت پیاده و بخشی نیز با خودرو انجام می‌شود و البته باید اطراف جاده را فنس کشی کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص وجود سایر حیوانات در منطقه آهوان گفت که در آنجا گرگ، روباه، گراز و خرس نیز وجود دارد و حتی گزارش‌هایی از مشاهده شدن پلنگ داشته ایم.

جلیلیان در خصوص تاریخ آماده شدن طرح و زمان بندی دقیق اجرای آن اظهار کرد این موضوع نیازمند امکان سنجی دقیق در همه ابعاد است تا همچنانکه فرصتی برای علاقه مندان به حیات وحش فراهم می‌شود؛ محیط زیست بکر کرمانشاه صدمه نبیند.

شناسه خبر 75447