شناسه خبر:77251
1402/9/28 11:22:36

ایام فاطمیه (س) با تمام برکاتی که داشت، به پایان رسید؛ امسال مردم همراه با ذکر یا فاطمه (س)، میزبان فرزندان شهید خود بودند. همان‌ها که در تمام لحظات شب‌های عملیات چشم امیدشان به نگاه پُرمهر دختر رسول خدا و فرزندان طاهرینش (س) بود... در این ایام هرکس به وسع خود سعی کرد به این بانوی بزرگوار ادای احترام کند، از مراسم‌های بزرگ گرفته تا موکب‌هایی که همه داشته‌شان دریای محبت قلبیشان به مادر سادات و یک سینی و چند لیوان یکبار مصرف پُر از شربت بود، همه و همه نشان از تپش پُرقدرت قلب حیات ایمانی در سینه ملت ایران داشت که البته طبق معمول دشمن از این ظهور و بروز محبتی بسیار عصبانی شد و البته به قول شهید مظلوم بهشتی، باید به این فرزندان شیطان گفت از دست ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید! اما نکته مهمی که نباید از چشم ما دور بماند این بوده، درست است که ایام‌الله شهادت حضرات معصومین با امتداد حیات آن‌ها در اعصار مایه برکت و احیا و تقویت روح ایمانی در امت اسلامی است، اما ما وظیفه داریم در این مسیر با برنامه و درست‌اندیشی، تعمیق باورهای دینی و مصون‌سازی جامعه به‌ویژه نسل جوان را در برابر هجمه‌های فرهنگی، در دستور کار قرار دهیم.

متولیان فرهنگی جامعه در سطوح مختلف نمی‌توانند به برگزاری پُرحجم این مراسمات خوشدل بوده و نفس راحتی بکشند که خوب الحمدلله به وظیفه خود عمل کردیم! نه، درست برعکس تازه آغاز کار شما است، اگر حرارت محبت اهل بیت علیهم‌السلام به‌مناسبت ایام ذکر اهل بیت گرمابخش شده، اکنون وظیفه شما است که با طرح مباحث اندیشه‌محور، این بارقه‌های محبتی را تبدیل به مشعل‌هایی کنید که روح جوانان پاک و مؤمن ما را برای همیشه نورانی نگه دارد و این محقق نمی‌شود مگر با برگزاری مداوم کرسی‌های آزاداندیشی حول محور مباحث دینی و اعتقادی و تشکیل شبکه‌ای از مبلغان و اساتید خوش‌فکر برای حضور در گعده‌های جوانان و حتی روضه‌های خانگی.

ما به‌واقع نیاز داریم که هر مسجد یک کرسی معارف دینی داشته باشد؛ شاید بتوان گفت که دوران ما به جهت هجمه‌های فرهنگی و شبهات گوناگون، بیشترین شباهت را به دوران امام صادق علیهم‌السلام دارد و ما موظف هستیم که همچون آن عزیز نورانی (ع) که چهار هزار شاگرد و پاسخگوی سؤالات مردم را تربیت کرد، عمل کنیم.

امروز مردم ما تشنه سیراب شدن از کوثر معارف اهل بیت علیهم‌السلام هستند و ما بیش از گذشته نیاز به افرادی داریم که این گنج‌های معارف را استخراج کنند و مناسب با نیاز مردم امروز، در اختیار آن‌ها قرار دهند.

شناسه خبر 77251