شناسه خبر:78091
1402/10/18 10:39:15

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه پارک‌های جنگلی ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری در منابع طبیعی کرمانشاه هستند،گفت: باید از پارک‌های جنگلی برای توسعه گردشگری در عرصه‌های منابع طبیعی استان بهتر استفاده کنیم.

عبدالعلی جلیلیان با بیان اینکه پارک‌های جنگلی می‌توانند ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری در استان باشند، افزود: در تلاشیم تا با برنامه ریزی خوب از فرصت این پارک‌های جنگلی برای توسعه گردشگری در عرصه‌های منابع طبیعی استان استفاده کنیم.

جلیلیان سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه 19 پارک جنگلی دارد، گفت: پارک‌های جنگلی استان 896 هکتار وسعت دارند که در سراسر استان پراکنده هستند.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین مساحت پارک‌های جنگلی استان در محدوده شهرستان کرمانشاه قرار گرفته، افزود: پارک جنگلی چشمه سفید در شهرستان کرمانشاه با وسعت 300 هکتار بیشترین مساحت پارک‌های جنگلی استان را به خود اختصاص داده است.

جلیلیان ادامه داد: دو پارک جنگلی استان در جنگل‌های طبیعی شهرستان جوانرود و 17 پارک جنگلی دیگر در جنگلهای دست کاشت دیگر نقاط استان قرار دارند.

جلیلیان با بیان اینکه پارک‌های جنگلی به منظور بهره‌برداری بهتر احاله مدیریت می‌شوند، یادآور شد: پیش از این بهره برداری از 10 پارک جنگلی استان به شهرداری‌های استان، شرکت توسعه گردشگری و یک پارک جنگلی هم به بخش خصوصی احاله مدیریت شده و مدیریت مابقی نیز در اختیار مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

وی ادامه داد: پارک‌های جنگلی در اراضی تحت مدیریت منابع طبیعی در حریم شهرها قرار گرفته اند که در کنار توسعه فضای سبز در این پارک‌ها با هدف ایجاد کمربند سبز، نسبت به بهره برداری تفرجگاهی نیز از این پارک‌ها اقدام می‌شود.

 

 

شناسه خبر 78091