شناسه خبر:78381
1402/10/25 11:30:41
مدیرکل دامپزشکی ایلام خبر داد؛

تحقق 96 درصدی مایه‌کوبی احشام در ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: 96 درصد مایه‌کوبی دام‌های سبک، سنگین و سگ گله برای مقابله با بیماری‌های دامی در استان تحقق یافته است.

یونس احمدی اظهار کرد: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور باید در بازه زمانی فروردین تا آذرماه هرسال دام‌های سبک، سنگین و سگ‌های گله در برابر بیماری‌های مختلف در 9 آیتم مایه‌کوبی شوند و در سه ماه پایانی سال نیز لکه‌گیری و رفع نقص‌های موردی انجام می‌گیرد.

وی افزود: این مایه‌کوبی در برابر بیماری‌هایی چون آبله، شاربن، تب بروسلوز، تب برفکی، لمپی اسکین، هاری و پی‌پی‌آر انجام می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی ایلام ادامه داد: طبق بخشنامه سازمان برای میزان کمیت و کیفیت مایه کوبی در جامعه هدف سه رنگ سبز، زرد و قرمز تعریف شده که رنگ سبز بیانگر عملکرد عالی و 100 درصد تحقق، رنگ زرد متوسط و 80 درصد تحقق و رنگ قرمز ضعیف است.

احمدی یادآور شد: استان ایلام در بازه زمانی 9 ماهه فروردین تا آذرماه پنج میلیون و 640 هزار نوبت سر دام سبک، سنگین و سگ گله را واکسیناسون کرده است که در هفت آیتم رنگ سبز را دریافت کرد.

وی توضیح داد: استان ایلام در 6 بند 100 درصد و یک آیتم 91 درصد تحقق و رنگ سبز و در یک مورد نیز 84 درصد تحقق و رنگ زرد را کسب کرد که در مجموع میزان تحقق آیتم‌های 9 گانه در استان ایلام 96 درصد و جزو استان‌های برتر و موفق کشور بوده و تلاش می‌شود تا پایان سال استان ایلام در تمامی آیتم‌ها به تحقق 100 درصدی و رنگ سبز برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: عملیات مایه‌کوبی احشام و سگ گله توسط تیم‌های دامپزشکی بخش دولتی، نیروهای خرید خدمت، برون‌سپاری بخش خصوصی و گروه‌های جهادی انجام گرفته است.

شناسه خبر 78381