شناسه خبر:78588
1402/10/30 10:31:00

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: درحال حاضر 13 طرح شاخص در بخش صنعت و معدن این شهرستان با سرمایه‌گذاری 158 هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که دستاورد مهم دولت سیزدهم در ملایر به‌شمار می‌رود.

وحید فارسی روز پنجشنبه اظهار کرد: 80 هزار میلیارد ریال از این سرمایه‌گذاری مختص طرح تولید شیشه خودرو است که عملیات اجرایی آن هفته دولت امسال آغاز شد.

وی افزود: با بهره‌برداری و به ثمر نشستن این طرح‌ها، برای سه هزار و 600 نفر اشتغال‌ ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر اجرای چند طرح تولید فروسیلیس، شمش منیزیم، سه مجموعه بزرگ تولید کاغذ، تولید کروسین و سیگار از زعفران و تولید شیشه خودرو را ازجمله این طرح‌ها عنوان و بیان کرد: طرح تولید کروسین و سیگار از زعفران توسط شرکت دانش‌بنیان «لبخند خورشید» در شهرک صنعتی شوشاب با سرمایه‌گذاری دو هزار و 500 میلیارد ریال و ظرفیت فرآوری 44 نوع محصول از زعفران در دست اجرا است.

فارسی ادامه داد: با تکمیل شدن 13 طرح صنعتی و معدنی ملایر، بالغ‌‌بر 60 درصد اشتغال فعلی در این شهرستان که طی 50 سال گذشته ایجاد شده، رقم خواهد خورد که تحولی عظیم در این بخش ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر در 216 واحد صنعتی فعال ملایر پنج هزار و 750 نفر مشغول به کار هستند، اظهار کرد: درحال حاضر پنج شهرک صنعتی در این شهرستان فعال است که با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مدیران، استقرار چند شهرک صنعتی دیگر نیز در دست مطالعه و ایجاد است و تا پایان دولت سیزدهم ظرفیت‌های شهرک‌ها صنعتی به بیش از چهار برابر می‌رسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر توسعه زیرساخت‌های صنعتی را منجر به جذب سرمایه‌گذار دانست و بیان کرد: درحال حاضر فرماندار ملایر به‌صورت ویژه پیگیر مطالعه و اجرای شهرک‌های صنعتی همچون منطقه ویژه اقتصادی سامن، شهرک‌ صنعتی ازندریان، جوکار و شهرک کرتیل‌آباد است.

* بهره‌برداری از هفت طرح شاخص ملایر در دولت سیزدهم

فارسی با اشاره به سهم بیش از 40 درصد شهرستان ملایر از صادرات استان همدان، گفت: بخش اعظمی از این صادرات مختص انواع محصولات کشمش و فروسیلیس است که با به ثمر نشستن این طرح‌ها، جایگاه صادرات ملایر چندین‌برابر خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین به راه‌اندازی بیش از هفت طرح صنعتی بزرگ و شاخص ملایر در دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی شرکت تولیدکننده دستکش جراحی و معاینه با اشتغال 120 نفر و سرمایه‌گذاری بالغ‌بر دو هزار و 500 میلیارد ریالی و سه واحد فرآوری فروسیلیس درمجموع با حجم سرمایه‌گذاری 16 هزار میلیارد ریال را نسز داریم.

وی با بیان اینکه واحدهای فروسیلیسی درمجموع برای 400 نفر اشتغال‌زایی به دنبال داشت، گفت: از دیگر طرح‌های شاخص اجراشده می‌توان به طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های بافتینه و بافتسان با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 800 میلیارد ریال و طرح توسعه شرکت معادن سرمک با بیش از دو هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر افزود: طرح توسعه شرکت کیان‌کُرد نیز از دیگر پروژه‌های صنعتی شاخص راه‌اندازی‌‌شده در دولت سیزدهم است که میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه بیش از دو هزار میلیارد ریال بود و یکی از واحدهای فعال این شهرستان است.

شهرستان ملایر دارای 216 واحد صنعتی فعال و هفت شهرک و نواحی صنعتی است که جایگاه مهمی در بخش صنعت و معدن استان همدان دارد.

 

 

شناسه خبر 78588