شناسه خبر:78915
1402/11/9 10:54:04

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از مهلت دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان تا پایان سال خبر داد و گفت: مطابق آیین‌نامه اجرایی بند «م» تبصره 11 قانون بودجه 1402، اعطای سند به اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان تنها تا پایان سال 1402 ممکن است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان همدان، مجید صالحی‌امیر با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی بند «م» تبصره 11 قانون بودجه 1402 برای اعطای سند به اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است از سوی دولت ابلاغ شد، افزود: براساس این آیین‌نامه، متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال 1394 که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداث دارند، می‌توانند تشکیل پرونده داده و برای دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع مذکور برای نخستین‌بار در دولت مردمی سیزدهم اتفاق‌ افتاده است، تصریح کرد: از مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌توان به امکان استفاده از سند به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در ادامه اظهار کرد: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان‌کار و امکان افزایش سرمایه‌گذاری در محله از دیگر مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

وی همچنین تصریح‌ کرد: متقاضیان برای دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیر رسمی همدان تا پایان سال 1402 مهلت دارند.

صالحی‌امیر در پایان خاطرنشان کرد: گفتنی است ساکنان متصرف زمین‌های دولتی در سکونتگاه‌های غیر رسمی در سراسر استان پس از ثبت‌نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس http://facility.udrc.ir باید با به‌ همراه داشتن مدارک ملکی و هویتی و قبض آب و برق به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مربوطه مراجعه کنند.

 

شناسه خبر 78915