شناسه خبر:79851
1402/12/7 11:04:26

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی استاندار همدان بر ضرورت ثبت وقایع شفاهی در راستای ثبت جهانی هگمتانه و بافت تاریخی همدان تأکید کرد.

امیررضا یوسفیان صبح روز شنبه در راستای بررسی فعالیت‌های اجرایی رفع موانع و انجام برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ثبت جهانی هگمتانه و بافت تاریخی همدان چهارمین جلسه شورای ثبت جهانی هگمتانه را با حضور دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان در محل استانداری همدان برگزار کرد.

معاون عمرانی استاندار همدان در این جلسه ضمن تأکید بر اقدام‌های تکمیلی و اجرایی ثبت جهانی هگمتانه، بر ضرورت ثبت وقایع شفاهی این اقدام ارزشمند تأکید کرد.

یوسفیان گفت: توسعه گردشگری بهترین مسیر برای پیشرفت اقتصادی یک منطقه است و امکان دستیابی به توسعه پایدار و همه‌جانبه در مناطق دارای ظرفیت‌ رشد مانند همدان را فراهم می‌آورد.

معاون عمرانی استاندار همدان افزود: جهانی شدن هر اثر فرصتی برای دستیابی به رشد متوازن و توسعه پایدار در بستر گردشگری است که با ورود گردشگران برای بازدید اثر ثبت‌شده، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ محلی مرتبط با خدمات گردشگری شکل می‌گیرد و افزایش اشتغال را به همراه دارد.

وی گفت: با تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان و نیز همکاری تمام اقشار قطعاً با ثبت جهانی هگمتانه روزهای خوبی برای همدان در آینده متصور است.

شناسه خبر 79851