شناسه خبر:80432
1402/12/20 10:55:20
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی:

سهم واقعی اسلام آبادغرب از سد چناره در حال تحقق است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص سهمیه واقعی اسلام آبادغرب از سد چناره با قول مساعد وزیر و سایر مسوولان وزارت نیرو در حال تحقق است.

«مجتبی بخشی‌پور» روز شنبه اظهار کرد: سال‌ها قبل ساخت سد چناره تصویب شده بود و متأسفانه سهمی برای اسلام آبادغرب از آب سد در نظر گرفته نشده بود.

وی گفت: از آنجا که این امر یک ظلم در حق مردم شهرستان بود هیچگاه آن را نپذیرفتیم و در جلسات متعدد با مسوولان وزارت نیرو پیگیر این موضوع بودیم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه گفت: پس از حدود سه سال پیگیری بالأخره سهمی برای اسلام‌آبادغرب از آب سد در نظر گرفته شد که به نظر ما قبول نبود.

وی با اشاره به تنش‌های آبی موجود و نقش حیاتی آب در توسعه هر منطقه، گفت: اختصاص سهم بیشتر از آب سد چناره به اسلام‌آبادغرب منجر به افزایش بهره‌وری کشاورزی و ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر برای مردم می‌شود.

بخشی‌پور ادامه داد: حدود 8٠٠ هکتار از منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب در اثر ساخت این سد به زیر آب می‌رود و سرچشمه آب این سد در حوزه سرزمینی اسلام‌آبادغرب قرار دارد و باید سهم بیشتری برای شهرستان در نظر گرفته شود.

وی ضمن بیان اینکه در دیدار با وزیر نیرو به وی اعلام کردم سهمیه اسلام‌آبادغرب از آب سد چناره باید افزایش یابد و سهمیه در نظر گرفته شده قابل قبول نیست، اظهار کرد: پس از پیگیری‌های مکرر، اختصاص سهمیه واقعی اسلام آبادغرب از آب سد با قول مساعد وزیر نیرو و سایر مسوولان این وزارتخانه در حال تحقق است.

بخشی‌پور در پایان بیان کرد: همچنین در دیدار وزیر نیرو، نوسازی و رفع مشکلات موجود شبکه برق رسانی و رفع مشکل خاموشی مکرر برق حوزه انتخابیه در تابستان مورد پیگیری قرار گرفت که اعتباری برای موضوع در نظر گرفته شد و بزودی ابلاغ می‌شود.

شناسه خبر 80432