شناسه خبر:80525
1402/12/22 11:13:18

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: 564 هکتار از زمین‌های ملی منابع طبیعی استان به ارزش 2 هزار و 620 میلیارد ریال در سال جاری رفع تصرف شد.

حجت‌الاسلام «سعید جزایی» روز یکشنبه در نشست با کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با تاکید بر این نکته که حفاظت از زمین‌های ملی و طبیعی مورد توجه ویژه دستگاه قضا است، افزود: اسناد تک برگ زمین‌های منابع طبیعی استان مرکزی از قوه قضایه تحویل استان شده است.
وی عنوان کرد: همچنین در سال جاری 243 فقره پرونده در خصوص زمین‌های ملی استان مرکزی مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت یک‌هزار و 170 هکتار از زمین‌های ملی رفع تصرف و روند رفع تصرف اجرایی شده است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی خاطر نشان کرد: حفاظت از منابع سبز اهمیت ویژه دارد و باید توجه داشت که تداوم و افزایش بارندگی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ارتباط مستقیم با حفظ این منابع دارد.
حجت‌الاسلام جزایی اظهار کرد: در استان مرکزی اقدامات موثری برای تولید نهال و اجرای طرح جنگل‌کاری و درختکاری انجام شده است به طوری که این استان در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، از استان‌های پیشرو است.

شناسه خبر 80525