شناسه خبر:80534
1402/12/22 11:18:48

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 1.3 میلیون انواع مواد محترقه در استان در آستانه چهارشنبه آخر سال خبر داد.

سردار مهدی حاجیان، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پلیس مخالف جشن و شادی مردم نیست، گفت: پلیس در برگزاری هر مراسم نشاط آفرینی همراه مردم است، اما قطعا حفظ سلامت جان و مال افراد برای ما در اولویت است.
وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته استفاده از مواد محترقه در مراسم چهارشنبه آخرسال افزایش چشمگیری یافته و مصدومان زیادی برجای گذشته و قطعا هیچ خانواده ای حاضر نیست فرزندش برای شرکت در یک جشن دچار نقص عضو شود. در همین راستا پلیس با افرادی که مخل جشن و شادی مردم بوده و بخواهند به سلامت افراد آسیب برسانند، برخورد خواهد کرد.
حاجیان گفت: امسال هم مانند سالیان گذشته تاکید پلیس بر برگزاری جشن چهارشنبه آخرسال بصورت «کوچه محور» است و از والدین درخواست داریم در این شب حتما کنار فرزندان خود باشند.
وی افزود: همچنین از والدین درخواست داریم تا مراقب مواد محترقه ای که فرزندانشان خریداری می‌کنند باشند و آنها را از خرید مواد محترقه ای که آسیب رسان است منع کنند و اگر فروشنده ای سراغ دارند که مواد محترقه خطرناک عرضه می‌کند حتما به پلیس 110 گزارش دهند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های پلیس برای کشف مواد محترقه، گفت: تا به امروز بیش از 1.3میلیون انواع مواد محترقه در سطح استان کشف شده که از این تعداد 116 هزار عدد آن مواد محترقه آسیب رسان است.
وی افزود: همچنین 50 کیلو مواد اولیه ساخت مواد محترقه خطرناک هم طی این مدت کشف شده است.
حاجیان با هشدار نسبت به اخلالگران نظم و آرامش مردم در شب چهارشنبه آخر سال، گفت: راکبان موتورسیکلت و رانندگان خودروهایی که در شب چهارشنبه آخرسال اقدام به پرتاب ترقه به درون خیابان و معابر و جلوی پای رهگذران کنند، ضمن دستگیری، خودرو و موتورسیکلت آنها هم تا پایان عید نوروز در توقیف خواهد ماند.
وی با اشاره به آماده‌باش تمام نیروهای پلیس گفت: نقاط آسیب زا سالیان گذشته هم شناسایی شده و نیروها همگی مستقر هستند تا مردم بتوانند شب چهارشنبه آخرسال شاد و سلامتی را پشت سربگذرانند.

شناسه خبر 80534